Sakarya Üniversitesi öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma
Göster/ Aç
Tarih
2019-06Yazar
Şahin, Nilüfer
Karakaş, Ayhan
Kıngır, Said
Yılmazer, Aydın
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Girişimcilik ekonomik kalkınma üzerinde önemli etkilere sahiptir. İş dünyasının gelecekteki temsilcileri olacak gençlerin girişimcilik hakkındaki bilgileri ve bu yöne olan eğilimleri önem arz etmektedir. Bu çalışmada gençlerin girişimcilik eğilimleri ile ilgili bilgi elde etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir anket formu oluşturulmuştur. Anket formları Sakarya Üniversitesi öğrencilerine doldurtulmuştur. Çalışma nicel bir çalışmadır. Evreni temsil edecek kişilerin seçilmesinde kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Toplamda 445 kullanılabilir anket formu elde edilmiştir. Elde edilen verilere SPSS ve AMOS paket programları aracılığı ile frekans analizleri, yüzde analizleri, faktör analizleri, t testleri ve Anova testleri uygulanmıştır. Ölçekte bulunan sorular 5 boyut (fırsatları değerlendirme, yenilik yapma, bağımsız olma, dışa açıklık ve risk alma) altında toplanmıştır. Analizler bu boyutlar üzerinden gerçekleştirilmiş olup çeşitli sonuçlar ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda ilgili taraflar için öneriler bulunulmuştur. Entrepreneurship has significant effects on economic development. Knowledge of young people, who are to be the future representatives of business world, on entrepreneurship and their tendencies on this matter are of great importance. In this study, it is aimed to obtain information on entrepreneurship trends of young people. A questionnaire form was created for this purpose. The questionnaires were filled out by students of Sakarya University. The study is a quantitative study. Convenience samplingmethod was preferred in the selection of the people who were to represent the population of the study. A total of 445 utilizable questionnaire forms were obtained. The frequency analyses, percentage analyses, factor analysis, t tests and ANOVA tests were applied to the obtained data using SPSS and AMOS package programs. The questions included in the scale were grouped under 5 dimensions (making use of opportunities, making innovation, being independent, being extraverted and taking risks). The analyses were conducted on these dimensions and various results were found. As a result of the research, recommendations were made for the related parties.