Ulusal kimlik, küresel kimlik ve tüketici kozmopolitanizminin yabancı ürün satınalma isteksizliğine etkisi
Göster/ Aç
Tarih
2016-05-28Yazar
Belbağ, Aybegüm Güngördü
Yumuşak, Tuba
Yılmaz, Kadri Gökhan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Çalışmanın amacı, ulusal kimlik, küresel kimlik ve tüketici kozmopolitanizminin
yabancı ürün satınalma isteksizliği üzerine etkisini incelemektir. Çalışmada,
tanımlayıcı istatistikler, geçerlik ve güvenilirlik analizleri, açıklayıcı ve doğrulayıcı
faktör analizleri ve yapısal eşitlik modellemesine yer verilmiştir. Anketler, 281 tüketici
üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sonuçta, ulusal kimlik ile tüketici kozmopolitanizmi
arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Küresel kimlik ile tüketici kozmopolitanizmi
arasında pozitif; tüketici kozmopolitanizmi ile yabancı ürün satın alma isteksizliği
arasında negatif bir ilişki vardır. The purpose of this study is to examine the effect of national identity, global identity, universal-diverse orientation on reluctance to purchase foreign products. In the current study, descriptive statistics, validity and reliability analyses, exploratory and confirmatory factor analysis and structural equation modelling were performed. Surveys were carried out on 281 consumers. Consequently, there is a nonsignificant relationship between national identity and consumer cosmopolitanism. There is a positive and significant relationship between global identity and consumer cosmopolitanism. There is a negative and significant relationship between consumer cosmopolitanism and reluctance to purchase foreign products.