Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bartın’a yönelik turistik talebin analizi

Thumbnail
View/Open
2087526.pdf (2.397Mb)
Date
2018-07
Author
Uyar, Hande
Karakaş, Ayhan
Bilgin, Yusuf
Aslan, Ahmet
Metadata
Show full item record
Abstract
Günümüz seyahat davranışları incelendiğinde turistlerin 3S adı verilen deniz-kum-güneş turizmi dışında alternatif turizme olan ilgilerinin her geçen gün arttığı görülmektedir. Özellikle eğitim ve kültür seviyesi yüksek turistler, kendiyaşam tarzlarından farklı olanı aramakta, bunun için modern teknolojik araçları da kullanarak özgün, kültürel ve yerel özeliklere sahip destinasyonlara seyahatleri tercih etmektedirler. Bu bağlamda bu çalışma ile özellikle Ankara ve çevre illere en yakın denize sahip olma özelliği ile bilinen Bartın İl’inin turist profili araştırması,turistik talebini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bununla birlikte yöreye turistik anlamda en fazla katkıyı sağlayan yerli turistlerin demografik özellikleri, seyahat ve tatildavranışı, beklentileri, yöredeki turistik ürünlere olan tatmin düzeyleri, beklentileri ve sadakat gibi değişkenler dikkate alınarak akademik çevrelerin, kamu ve özel sektör karar alıcıların faydalanabilecekleri güncel veriler sağlanması amaçlanmaktadır. Yazın incelendiğinde turizm talebi ile ilgili birçok tanımın karşımıza çıktığı görülmektedir. Yarcan (1994), turizm talebini turist gönderen bir merkezden turist çeken bir merkeze yönelik akım olarak tanımlarken; Sezgin ve Acar (1991) turizm amaçlı gezi yapma isteği ve gelirine sahip insan miktarı olarak tanımlamıştır. Turizm talebini etkileyen birtakım faktörler bulunmaktadır. Bunlar kısaca ekonomik, sosyal politik ve yasal, psikolojik faktörler olarak ifade edilebilir. Bu faktörler, bir destinasyona olantalebin belirlenmesinde büyük bir öneme sahiptir. Ayrıca bu faktörler destinasyonun çekiciliği ile imajını doğrudan etkileyen faktörlerdir. Bununla birlikte turistik tüketici tekrar satın alma davranışı ve tavsiye kararında da önemlidir. Bu çalışmada verilere ulaşmada anket tekniği kullanılması, özellikle de turist akışının en yoğun olduğu yaz döneminde verilere ulaşılmıştır. Ayrıca çalışma öncesi bahar aylarında bir pilot uygulama yapılarak anket sorularının geçerliliği ve güvenilirliği test edilmiştir. Katılımcıların Bartın’ı tercih nedenleri arasında; fiyat, deniz-kum-güneş, doğal güzellikler, eğlence gibi faktörler ön plana çıkmıştır
 
When today's travel behaviours are examined, It has seen that tourists interests to alternative tourism have been increased besides 3S (sea-sand-sun) tourism. Especially tourists with high education and culture level looking for something different fromtheir own way of life and for this, they prefer to travel unique, cultural and local characteristic destinations also using modern technological tools. In this context, this study aims to reveal the relationship between Bartın Province's tourism profile research and its effect on the image of touristic destination and the effect and recommendation on re-purchasing, which is known to be the closest sea to Ankara and surrounding areas. It is aimed to provide updated data that domestic and foreign tourists can benefit from academic circles, public and private sector decision makers considering the demographic characteristics, travel and holiday behaviours, expectations, satisfaction levels with touristic products, expectancy and loyalty of local tourists. Whenthe literature is reviewed, it has seen that there are many definitions of tourism demand. Yarcan (1994) defines tourism demand as a trend towards a centre attracting tourists from a tourist destination; Sezgin and Acar (1991) defines the amount of peoplewho wants to travel for tourism and has income for this. There are a number of factors that affect tourism demand. These can be briefly expressed as economic, social, political and legal psychological factors. These factors have a great importance determination of demand for a destination. For all that, it’s also important for touristic consumer repurchase behaviour and recommendation decision. In this study, the survey technique was used to reach the data, particularly during the summer season when the tourist flow was most intense. In addition, the validity and reliability of the questionnaires were tested by conducting a pilot in spring before the study.Among the participants’ reasons of going to the Bartın excursion; cost, sea-sun-sand, natural beauties and amusement factors come to the forefront.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/2286
Collections
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [29]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.