Show simple item record

dc.contributor.authorEsen, Şaban
dc.date.accessioned2020-01-13T08:21:27Z
dc.date.available2020-01-13T08:21:27Z
dc.date.issued2011-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2305
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türk atasözleri ve deyimlerinde girişimcilik kavramına yaklaşımı ortaya koymaktır.Girişimcilik kavramı hem ekonomik hem de sosyolojik açıdan önemlidir. Ekonomik açıdan toplumların en değerli kaynaklarından biri girişimci bireylere sahip olmak iken, sosyolojik açıdan ise girişimciliğe hazır bir alt yapının mevcudiyeti son derece önemlidir. Bu alt yapının en önemli unsurlarından birisi uzun yıllar toplumda paylaşılan ortak değerler, yani atasözleri ve deyimlerdir.Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda atasözlerinde girişimcilikle ilgili, olumlu, olumsuz veya yansız (tarafsız) kavramlar taranmıştır. Çalışma neticesinde, girişimciliğe olumlu vurgu yapan atasözlerinin daha fazla olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study, Turkish proverbs and statements reveals that entrepreneurial approach to the concept.The concept of entrepreneurship is important to both economic and sociological perspective. While Communities economically enterprising individuals to have one of the most valuable resources, sociological perspective, entrepreneurship is a ready availability of infrastructure is extremely important. One of the most important elements of this infrastructure in society for many years shared the proverbs and phrases of common values.In the study, qualitative research methods, content analysis technique was used. In this context, proverbs related to entrepreneurship, positive, negative or neutral (neutral) concepts were screened. As a result of the study, positive emphasis on entrepreneurship has been found to be more proverbs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDumlupınar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectAtasözleri ve deyimleren_US
dc.subjectToplumsal zihniyeten_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectProverbs and idiomsen_US
dc.subjectSocial mentalityen_US
dc.titleTürk atasözleri ve deyimlerinde girişimcilik olgusu (sosyo-ekonomik açıdan bir bakış)en_US
dc.title.alternativeAn entrepreneurship concept at Turkish proverbs and idioms (a view of socio-economic perspective)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDumlupınar Üniversitesi Sosyal bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.issue30en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record