Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakaş, Ayhan
dc.contributor.authorUyar Oğuz, Hande
dc.date.accessioned2020-01-16T06:52:31Z
dc.date.available2020-01-16T06:52:31Z
dc.date.issued2019-10
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2328
dc.description.abstractGünümüz seyahat davranışları incelendiğinde, turistlerin 3S adı verilen deniz-kum- güneş turizmi dışında alternatif turizme olan ilgilerinin her geçen gün arttığı görülmektedir. Özellikle eğitim ve kültür seviyesi yüksek turistler, kendi yaşam tarzlarından farklı olanı aramakta, bunun için modern teknolojik araçları da kullanarak özgün, kültürel ve yerel özeliklere sahip destinasyonlara seyahatleri tercih etmektedirler. Bu bağlamda yöre ya da destinasyona özgü yöresel yiyecek ve içeceklerin turistler için önemli bir çekicilik unsuru haline geldiği görülmektedir. Bu çalışmanın amacı Bartın’ı ziyaret eden turistlerin yöresel yiyeceklere yönelik tutum ve davranışlarının belirlenmesidir. Bartın İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü 2017 yılı verileri incelendiğinde, Bartın İl’ini en fazla ziyaret edenlerin 275.001 geceleme ile yerli turistler olduğu görülmektedir. Dolayısıyla araştırmanın evrenini Bartın’ı ziyaret eden yerli turistler oluşturmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde kolayda örnekleme metodu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 397 yerli turist ile anket tekniği kullanılarak yüz yüze uygulanmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde Bartın’ı ziyaret eden yerli turistlerin, ziyaret nedenlerinin en başında Bartın yöresel mutfağı olmadığı, Bartın yöresel yemekleri hakkında ne ziyaret öncesi ne de ziyaret sonrası yeterince bilgiye sahip ol(a)madıkları, bundaki en önemli unsurun ise yöre mutfağının gerek İldeki konaklama işletmelerinin gerekse yiyecek-içecek işletmelerinin mönülerinde yer almaması olduğu, ayrıca ziyaretçilere bu lezzetleri tattıracak işletme sayısının az olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractWhen we analysis today's travel behaviors, it has seen that the number of tourists whose interest of alternative tourism except 3S (sea-sand -sun) tourism is increasing day by day. Especially tourists with high education and culture are looking for something different from their own life and for this they also use modern technological tools to travel destinations which have original cultural and local characteristics. In this context, specific local foods and beverages in the region or destination have become an important attraction for tourists. When Bartın Provincial Directorate of Culture and Tourism data of 2017 are examined, it has seen that most of the visitors to Bartın Province were domestic tourists with 275.001 overnight stay. Because of this, the population of this research is composed of domestic tourists and also the convenience sampling method has been used in this research. It has reached 384 local tourists and interviewed with them using the survey technique. Statistical package program was used for the analysis of the data. The research results show us that the first aim of visiting Bartın Province is not the local cuisine for local tourists, they didn’t have enough knowledge about regional foods before or after visiting Bartın, The local cuisine is not included in the menu of the food and beverage enterprises is the main reason of why the local tourist are not interested to local cuisine. It also shows that the numbers of establishments that will taste these local foods are not enough in Bartın.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYöresel yiyecekleren_US
dc.subjectYerli turisten_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectLocal foodsen_US
dc.subjectDomestic touristsen_US
dc.titleBartın’ı ziyaret eden yerli turistlerin yöresel yiyeceklere yönelik tutum ve davranışlarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of local tourist’s attitudes and behaviors visiting Bartın province for local foodsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID155772en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1552en_US
dc.identifier.endpage1569en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster