Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2020-01-20T10:36:17Z
dc.date.available2020-01-20T10:36:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2367
dc.description.abstractDeğişen sosyal koşullara ayak uydurmak, bireylerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak ve hayat boyu öğrenenler olmasını sağlamak gibi nedenlerle uzaktan eğitime duyulan ihtiyaç artmaktadır. Uzaktan eğitimin, sağladığı pek çok avantaja ek olarak, belirli sınırlılıkları da bulunmaktadır. Bu sınırlılıklardan biri, öğrencilerin başarısını ve performansını değerlendirirken karşılaşılan sorunlardır. Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının çevrimiçi uzaktan eğitim programlarında öğrenim gören öğrencilerin akademik başarı ve performanslarının değerlendirilmesine ilişkin görüşlerini incelemek ve yüz yüze yapılan değerlendirme ile çevrimiçi değerlendirme uygulamalarına yönelik öğretim elemanlarının görüşlerini karşılaştırmaktır. Araştırma, bir durum çalışmasıdır ve araştırmanın verileri, bir devlet üniversitesinin uzaktan eğitim programlarında ders veren öğretim elemanlarından elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak öğretim elemanlarının çevrimiçi uzaktan eğitimde öğrencilerin başarı ve performansını değerlendirirken karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik olası çözüm önerileri sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe need for distance education is increasing due to such reasons as keeping up with the changing social conditions, meeting the learning needs of the individuals and enabling them to be lifelong learners. In addition to many advantages distance education provides, it also has certain restrictions. One of these restrictions is the problems encountered in evaluating students’ success and performance. The purpose of this study is to examine the viewpoints of lecturers regarding the evaluation process of academic success and performance of those students who are attending to online distance education program and to compare lecturers’ views on assessment and evaluation practices carried out in face-to-face classroom environment with those online assessment and evaluation practices. The study was a case study and the data of the study were collected from the lecturers who lectured in a distant education program of a state university. Based on the findings of the study, the problems that lecturers have in evaluating the success and performance of the students in online distance education and possible solution suggestions for these problems are presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTurkish Online Journal of Distance Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectÖlçme ve değerlendirmeen_US
dc.subjecte-değerlendirmeen_US
dc.subjectelektronik değerlendirmeen_US
dc.subjecte-portfolyoen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectAssessment and evaluationen_US
dc.titleUzaktan eğitimde başarı ve performansın değerlendirilmesinde karşılaşılan sorunlar: bir durum çalışmasıen_US
dc.title.alternativeProblems experienced in evaluating success and performance in distance education: acase studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Online Journal of Distance Educationen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage51en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record