dc.contributor.author | Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2020-01-20T10:42:04Z | |
dc.date.available | 2020-01-20T10:42:04Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2368 | |
dc.description.abstract | İnternetin hızla geliştiği ve maliyetinin düşmesi bu teknolojiyi kullananların sayısını hızla arttırmaktadır. İnternet, kullanıcıları için çeşitli faydalar sağlamasına rağmen, aynı zamanda onların çeşitli problemlerle karşı karşıya kalmalarına sebep olabilmektedir. Özellikle üniversite öğrenimi için ailelerinden ayrı kalan gençler, düşük yaşam memnuniyeti, sosyal kaygıya sahip olma, iletişim kuramama, ilişki kuramama, kendini yalnız hissetme gibi kişisel ve sosyal problemlerden dolayı zamanlarının çoğunu internette geçirebilmektedirler. Bu durumda gençlerde internet bağımlılığına neden olabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, üniversite bir ve ikinci sınıf öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerini eğitim kuramları çerçevesinde tartışmak ve internet bağımlılıklarını çeşitli değişkenlere göre yordamaktır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılır. Araştırma, 2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde Bartın Üniversitesi İktisadi Bilimler, Fen Bilgisi Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerinde okuyan 329 birinci ve ikinci sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, internet bağımlılığına neden olan faktörler ve bu faktörlerle ilgili durumların önlenebilmesi için neler yapılabileceği tartışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | That internet is developing fast and its cost is becoming cheaper rapidly increases the number of people using this technology. Although internet provides miscellaneous benefits for the users, it also causes them to encounter certain difficulties. Particularly, those young people, who leave their families to study at a university spend most of their time on the internet because of such personal and social problems as having low satisfaction from life, having social anxiety, not being able to communicate or establish relationships and feeling lonely. And this could lead to internet addiction in young people. The aim of this study is to discuss the internet addiction levels of freshmen and sophomores at university within the scope of educational theories and to predict addiction according to various variables. Survey method is used in the study. The study was carried out on 329 freshmen and sophomores studying at economics, science teaching, primary school mathematics education, primary school teaching and social sciences teaching departments of Bartın University in the second term of 2012-2013 academic year. As an end of the study, factors that cause to internet addiction and what can be done to remove these factors are discussed within theoretical framework. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | World Journal on Educational Technology | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İnternet bağımlılığı | en_US |
dc.subject | nomofobi | en_US |
dc.subject | telefonsuz kalma korkusu | en_US |
dc.subject | cep telefonunda online olamama kaygısı | en_US |
dc.subject | teknoloji bağımlılığı | en_US |
dc.subject | bağımlılık | en_US |
dc.subject | Technology addiction | en_US |
dc.subject | Internet addiction | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenlere göre yordanması | en_US |
dc.title.alternative | Prediction of internet addiction of university students based on various variables | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | World Journal on Educational Technology | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 75 | en_US |
dc.identifier.endpage | 87 | en_US |