Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorKaraoglan Yilmaz, Fatma Gizem
dc.date.accessioned2020-01-20T11:11:25Z
dc.date.available2020-01-20T11:11:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationYılmaz, R., Karaoğlan Yılmaz, F. G., & KılıçÇakmak, E. (2016). The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation.InteractiveLearning Environments, Doi: 10.1080/10494820.2016.1224905en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2371
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma kapsamında, BDİÖ bağlamında wiki, blog, podcast ve Facebook platformlarında bilgi yapılandıran işbirlikli gruplardaki öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri karşılaştırılmıştır. Araştırma, öntest - sontest kontrol gruplu desen olarak tasarlanmış ve 97 üniversite öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmada sosyal bulunuşluk algısı ve öz-düzenleme becerileri ölçekleri öntest olarak uygulanmıştır. Deneysel sürecin sonunda, sosyal bulunuşluk algısı, öz-düzenleme becerileri, geçişken bellek ölçeği ve yarı-yapılandırılmış öğrenci görüş formları sontest olarak uygulanmıştır. Bulgular incelendiğinde, etkileşim platformlarının ve işbirlikli grubun GBS düzeyinin sosyal bulunuşluk algısı üzerinde tek başına anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür; ancak bu iki değişkenin ortak etkisinin anlamlı olduğu görülmüştür. Etkileşim platformlarının ve GBS'nin öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkisi incelendiğinde, etkileşim platformları anlamlı bir etkiye sahipken; tek başına GBS ve etkileşim platformları-GBS’nin ortak etkisinin anlamlı olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the impacts of transactive memory system (TMS) and interaction platforms in computer-supported collaborative learning (CSCL) on social presence perceptions and self-regulation skills of learners. Within the scope of the study, social presence perceptions and self-regulation skills of students in collaborative groups constructing knowledge in wiki, blog, podcast and Facebook platforms in CSCL processes were compared. The study isdesigned as a pretest and posttest control group study and was carried out with 97 university students. Social presence and self-regulation scales were administered as pretest in the study. At the end of process, social presence, self-regulation, transactive memory scales and semi-structured student opinion forms were administered as posttest. When the findings were examined, it was seen that interaction platforms and the TMS level of the group did not have a significant impact on social presence perception individually; yet common impact of these two variables was significant. When the impact of interaction platforms and the TMS on self-regulation skills was examined, it was found that whilst interaction platforms had a significant impact, the TMS alone andinteraction platforms–TMS common impact were not significant.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTaylor & Francisen_US
dc.relation.isversionof10.1080/10494820.2016.1224905en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşbirliğien_US
dc.subjectGeçişken bellek sistemien_US
dc.subjectEtkileşim platformuen_US
dc.subjectSosyal bulunuşluken_US
dc.subjectÖz-düzenlemeen_US
dc.subjectbilgisayar destekli işbirlikli çalışmaen_US
dc.subjectcsclen_US
dc.subjectCollaborativeen_US
dc.subjectTransactive memory systemen_US
dc.subjectInteraction platformen_US
dc.subjectSocial presenceen_US
dc.subjectSelf-regulationen_US
dc.titleThe impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulationen_US
dc.title.alternativeİşbirlikli bilgi yapılandırması sürecinde geçişken bellek sisteminin ve etkileşim platformunun sosyal bulunuşluk ve öz-düzenleme üzerine etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInteractive Learning Environmentsen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage949en_US
dc.identifier.endpage969en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster