dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.contributor.author | Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem | |
dc.date.accessioned | 2020-01-20T11:11:25Z | |
dc.date.available | 2020-01-20T11:11:25Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Yılmaz, R., Karaoğlan Yılmaz, F. G., & KılıçÇakmak, E. (2016). The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation.InteractiveLearning Environments, Doi: 10.1080/10494820.2016.1224905 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2371 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma kapsamında, BDİÖ bağlamında wiki, blog, podcast ve Facebook platformlarında bilgi yapılandıran işbirlikli gruplardaki öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri karşılaştırılmıştır. Araştırma, öntest - sontest kontrol gruplu desen olarak tasarlanmış ve 97 üniversite öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmada sosyal bulunuşluk algısı ve öz-düzenleme becerileri ölçekleri öntest olarak uygulanmıştır. Deneysel sürecin sonunda, sosyal bulunuşluk algısı, öz-düzenleme becerileri, geçişken bellek ölçeği ve yarı-yapılandırılmış öğrenci görüş formları sontest olarak uygulanmıştır. Bulgular incelendiğinde, etkileşim platformlarının ve işbirlikli grubun GBS düzeyinin sosyal bulunuşluk algısı üzerinde tek başına anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür; ancak bu iki değişkenin ortak etkisinin anlamlı olduğu görülmüştür. Etkileşim platformlarının ve GBS'nin öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkisi incelendiğinde, etkileşim platformları anlamlı bir etkiye sahipken; tek başına GBS ve etkileşim platformları-GBS’nin ortak etkisinin anlamlı olmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the impacts of transactive memory system (TMS) and interaction platforms in computer-supported collaborative learning (CSCL) on social presence perceptions and self-regulation skills of learners. Within the scope of the study, social presence perceptions and self-regulation skills of students in collaborative groups constructing knowledge in wiki, blog, podcast and Facebook platforms in CSCL processes were compared. The study isdesigned as a pretest and posttest control group study and was carried out with 97 university students. Social presence and self-regulation scales were administered as pretest in the study. At the end of process, social presence, self-regulation, transactive memory scales and semi-structured student opinion forms were administered as posttest. When the findings were examined, it was seen that interaction platforms and the TMS level of the group did not have a significant impact on social presence perception individually; yet common impact of these two variables was significant. When the impact of interaction platforms and the TMS on self-regulation skills was examined, it was found that whilst interaction platforms had a significant impact, the TMS alone andinteraction platforms–TMS common impact were not significant. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Taylor & Francis | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.1080/10494820.2016.1224905 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşbirliği | en_US |
dc.subject | Geçişken bellek sistemi | en_US |
dc.subject | Etkileşim platformu | en_US |
dc.subject | Sosyal bulunuşluk | en_US |
dc.subject | Öz-düzenleme | en_US |
dc.subject | bilgisayar destekli işbirlikli çalışma | en_US |
dc.subject | cscl | en_US |
dc.subject | Collaborative | en_US |
dc.subject | Transactive memory system | en_US |
dc.subject | Interaction platform | en_US |
dc.subject | Social presence | en_US |
dc.subject | Self-regulation | en_US |
dc.title | The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation | en_US |
dc.title.alternative | İşbirlikli bilgi yapılandırması sürecinde geçişken bellek sisteminin ve etkileşim platformunun sosyal bulunuşluk ve öz-düzenleme üzerine etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Interactive Learning Environments | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.issue | 8 | en_US |
dc.identifier.startpage | 949 | en_US |
dc.identifier.endpage | 969 | en_US |