Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKul, Murat
dc.contributor.authorAydemir, Uğur
dc.date.accessioned2016-12-26T11:32:40Z
dc.date.available2016-12-26T11:32:40Z
dc.date.issued2016-09-20
dc.date.submitted2016-09-20
dc.identifier.citationAydemir, U. (2016). Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünce eğilimleri ile yansıtma yetenekleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/237
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the relationship between physical education teachers in reflective thinking tendency to reflect the capabilities of the candidates. in the survey, general survey method was used. It was selected by simple random sampling method. With simple random sampling method of sampling Bart physical education and sports teacher candidates in the province were 217 teacher candidates. to determine their views on the reflective thinking skills of teachers in research data collection tool "Reflective Thinking Tendency Scale for Teachers and Teachers" is used. In order to obtain information about the variables of the study, "Personal Information Form" were filled. According to obtained these findings can be said to have a higher reflectivity female teachers than male candidates. Also, female teachers in higher than questioning the candidates and female candidates say they have the tendency to think of effective teaching reflection. Finally, the ability to reflect variable according to sports and reflective thinking tendency theme of the points made by the average of the comparison t-test results in a statistically significant difference was found (p> 0.05). As a result, physical education and sports teachers of any relationship or difference is not seen in terms of the variables examined in terms of reflective thinking and mirroring capabilities of the candidates.en_US
dc.description.abstractBu çalıĢmanın amacı, bedeneğitimi öğretmeni adaylarının yansıtıcı düĢünme eğilimleri ile yansıtma yetenekleri arasındaki iliĢkiyi incelemektir. AraĢtırmanın yürütülmesinde, genel tarama modeli kullanılmıĢtır. Basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilmiĢtir. Örneklem gurubu, BartınÜniversitesiBeden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Beden Eğitimi ve spor öğretmenliğibölümünde öğrenim gören rastgele seçilmiĢ 217öğretmen adayından oluĢmaktadır. AraĢtırmada öğretmen adaylarının yansıtıcı düĢünme becerilerine iliĢkin görüĢlerini belirlemek için veri toplama aracı olarak “Öğretmen ve Öğretmen Adayları Ġçin Yansıtıcı DüĢünme Eğilimi Ölçeği” kullanılmıĢtır. AraĢtırmanın değiĢkenleri ile ilgili bilgileri elde etmek için ise “KiĢisel Bilgi Formu” doldurmuĢlardır. Elde edilen bu bulguya göre kadın öğretmen adayların erkek adaylara göre daha yüksek yansıtma yeteneğine sahip oldukları söylenebilmektedir. Ayrıca, kadın öğretmen adayların erkek adaylara göre daha yüksek sorgulayıcı ve etkili öğretim yansıtma düĢünme eğilimine sahip oldukları söylenebilir. Son olarak, spor yapma değiĢkenine göre yansıtma yeteneği ve yansıtıcı düĢünme eğilimi temalarının puan ortalamalarını karĢılaĢtırmaya iliĢkin yapılan t-testi sonucunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıĢtır (p>0.05). Sonuç olarak, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının yansıtıcı düĢünme ve yansıtma yetenekleri açısından incelenen değiĢkenler bakımından herhangi bir iliĢki veya farklılık görülmemektedir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor öğretmen adaylarıen_US
dc.subjectYansıtıcı düşünmeen_US
dc.subjectSport teacher candidatesen_US
dc.subjectReflective thinkingen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünce eğilimleri ile yansıtma yetenekleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeRelationship between physical education and sports teacher candidates reflective thinking tendencies and reflecting abilitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster