dc.contributor.author | Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.contributor.author | Sezer, B. | |
dc.date.accessioned | 2020-01-20T12:26:06Z | |
dc.date.available | 2020-01-20T12:26:06Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Sezer, B., Karaoğlan Yılmaz, F. G., & Yılmaz, R. (2013). Integrating technology into classroom: the learner-centered instructional design.International Journal on New Trends in Education and Their Implications,4(4), 134-144. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2381 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, mevcut öğretim tasarım modelleri (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick ve Carey, Seels ve Glasgow, Smith ve Ragan vb.) göz önüne alınarak, teknoloji temelli eğitimin doğasına uygun bir öğretim tasarım modelinin sunulması ve; tasarım, geliştirme, uygulama, değerlendirme ve revize adımlarına uygun olarak temel düzeyde bir model önerisinin derse entegrasyonun nasıl yapılacağının ortaya konulması amaçlanmıştır. ASSURE modeli öğrenici merkezli bir model olarak görülebilir. Pek çok tasarım modelinin aksine, ASSURE modeli öğrenmenin bilişsel kuramlarını temele alarak ortaya konulmuştur. ASSURE modelinin süreçlerinin tasarımında; öğrencilerin karakteristik özellikleri, belirtilen hedefler ve öğretim programında kullanılacak medya ve materyalleri seçme durumu dikkate alınmaktadır. Bu araştırmada, doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak verilen iki örnek ders planı tüm sınıf ve derslere göre güncellenebilir. Bu örnek planların kullanılması ile daha etkili öğrenme imkânı bulması beklenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, to present an instructional model by considering the existing models of instructional design (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick and Carey, Seels and Glasgow, Smith and Ragan etc.) with the nature of technology-based education and to reveal analysis, design, development, implementation, evaluation, and to revise levels with lower levels of the instructional design model were aimed. The ASSURE model is extremely learner centered. Unlike many design models, it was created using cognitive theories of learning as its foundation. The directions of Assure Model are characteristic features of learners, getting stated objectives and selecting the best media and materials for the instruction program. In this study, document analysis method were used. As a result, two example lesson plans given can be updated according to all grades and lessons. With the use of these example plans are expected toperform more effective learning. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Eric | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Teknoloji | en_US |
dc.subject | Entegrasyon | en_US |
dc.subject | Öğretim tasarımı | en_US |
dc.subject | Technology | en_US |
dc.subject | Integration | en_US |
dc.subject | Instructional design | en_US |
dc.title | Integrating technology into classroom: the learner-centered instructional design | en_US |
dc.title.alternative | Sınıfa teknoloji entegrasyonu: öğrenci merkezli öğretim tasarımı | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | International Journal on New Trends in Education and Their Implications | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 134 | en_US |
dc.identifier.endpage | 144 | en_US |