dc.contributor.author | Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.contributor.author | Çavuş Ezin, Ç. | |
dc.date.accessioned | 2020-01-20T12:37:10Z | |
dc.date.available | 2020-01-20T12:37:10Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Yılmaz, R., Karaoğlan Yılmaz, F.G., & Çavuş Ezin, Ç. (2018). Self-directed learning with technology and academic motivation as predictors of tablet pc acceptance. In A.A. Khan, & S. Umair (Eds.), Handbook of research on mobile devices and smart gadgets in k-12 education(p. 87-102),IGI Global Publications, Hershey PA, USA. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2383 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, her öğrenciye bir tablet bilgisayar verilerek öğrencilerin sınıf içi ve sınıf dışı öğrenme süreçlerinin desteklenmeye çalışıldığı bir lisedeki öğrencilerin tablet bilgisayar kabul durumları üzerinde, teknoloji ile kendi kendine öğrenme ve akademik güdülenmenin rolü incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 310 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formları, tablet bilgisayar kabul ölçeği, teknolojiyle kendi kendine öğrenme ölçeği ve akademik güdülenme ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Veri analizi yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma bulguları, teknolojiyle kendi kendine öğrenmenin ve akademik güdülenmenin, öğrencilerin tablet bilgisayar kabulünde etkili olduğunu göstermiştir. Araştırmanın bulguları ışığında öğrenciler, öğretmenler ve yöneticiler için bazı öneriler yapılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it has been attempted to examine the role of self-directed learning with technology and academic motivation in students’ status of tablet PC acceptance at a high school where each student’s processes of classroom and out of class learning are tried to be supported upon delivery of tablets to each student. The participants of the research have been consisted of 310 high school students. The data of the research has been obtained with use of questionnaire questions developed by the researchers, the tablet PC acceptance scale, self-directed learning with technology scale and the academic motivation scale. The structural equation modelling has been made use of data analysis. Research fndings have shown that self-directed learning with technology and academic motivation were in turn effective in students’ tablet PC acceptance. Some suggestions have been made for students, teachers and administrators in the light of fndings of the research. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | IGI Global | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Teknoloji kabulü | en_US |
dc.subject | Kendi kendine öğrenme | en_US |
dc.subject | Akademik güdülenme | en_US |
dc.subject | Self-learning | en_US |
dc.subject | Tablet bilgisayar | en_US |
dc.title | Self-directed learning with technology and academic motivation as predictors of tablet pc acceptanc | en_US |
dc.title.alternative | Tablet bilgisayar kabulünün yordayıcıları olarak teknoloji ile kendi kendine öğrenme ve akademik güdülenme | en_US |
dc.type | bookPart | en_US |
dc.relation.journal | IGI Global | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.startpage | 87 | en_US |
dc.identifier.endpage | 102 | en_US |