Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraoglan Yilmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorÇavuş Ezin, Ç.
dc.date.accessioned2020-01-20T12:37:10Z
dc.date.available2020-01-20T12:37:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationYılmaz, R., Karaoğlan Yılmaz, F.G., & Çavuş Ezin, Ç. (2018). Self-directed learning with technology and academic motivation as predictors of tablet pc acceptance. In A.A. Khan, & S. Umair (Eds.), Handbook of research on mobile devices and smart gadgets in k-12 education(p. 87-102),IGI Global Publications, Hershey PA, USA.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2383
dc.description.abstractBu araştırmada, her öğrenciye bir tablet bilgisayar verilerek öğrencilerin sınıf içi ve sınıf dışı öğrenme süreçlerinin desteklenmeye çalışıldığı bir lisedeki öğrencilerin tablet bilgisayar kabul durumları üzerinde, teknoloji ile kendi kendine öğrenme ve akademik güdülenmenin rolü incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 310 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formları, tablet bilgisayar kabul ölçeği, teknolojiyle kendi kendine öğrenme ölçeği ve akademik güdülenme ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Veri analizi yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma bulguları, teknolojiyle kendi kendine öğrenmenin ve akademik güdülenmenin, öğrencilerin tablet bilgisayar kabulünde etkili olduğunu göstermiştir. Araştırmanın bulguları ışığında öğrenciler, öğretmenler ve yöneticiler için bazı öneriler yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it has been attempted to examine the role of self-directed learning with technology and academic motivation in students’ status of tablet PC acceptance at a high school where each student’s processes of classroom and out of class learning are tried to be supported upon delivery of tablets to each student. The participants of the research have been consisted of 310 high school students. The data of the research has been obtained with use of questionnaire questions developed by the researchers, the tablet PC acceptance scale, self-directed learning with technology scale and the academic motivation scale. The structural equation modelling has been made use of data analysis. Research fndings have shown that self-directed learning with technology and academic motivation were in turn effective in students’ tablet PC acceptance. Some suggestions have been made for students, teachers and administrators in the light of fndings of the research.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIGI Globalen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknoloji kabulüen_US
dc.subjectKendi kendine öğrenmeen_US
dc.subjectAkademik güdülenmeen_US
dc.subjectSelf-learningen_US
dc.subjectTablet bilgisayaren_US
dc.titleSelf-directed learning with technology and academic motivation as predictors of tablet pc acceptancen_US
dc.title.alternativeTablet bilgisayar kabulünün yordayıcıları olarak teknoloji ile kendi kendine öğrenme ve akademik güdülenmeen_US
dc.typebookParten_US
dc.relation.journalIGI Globalen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage102en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster