Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraoglan Yilmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorYıldız Durak, H.
dc.date.accessioned2020-01-20T12:43:20Z
dc.date.available2020-01-20T12:43:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2384
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, farklı branşlardan öğretmenlerin bilgi işlemsel düşünme becerilerinin tanımı hakkındaki görüşlerini yansıtarak, bu becerinin kazandırılması konusunda hangi yöntem ve araçların nasıl kullanılması gerektiği; öğretmenler, veliler ve altyapı açısından müfredata ve okulların mevcut durumuna entegrasyonu hakkında görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tasarlanan bu çalışmada, bilgiişlemsel düşünme becerilerinin geliştirilmesi için hizmetiçi eğitim almış öğretmenlere yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Nitel veriler içerik analizi ile kodlanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, bilgi işleme düşüncesinin genellikle öğretmenler tarafından problem çözme becerisi olarak tanımlandığı, bilgi işleme düşüncesinin en önemli katkısının üretime katkı sağladığı ve bilgi işleme becerileri eğitiminin ilkokuldan itibaren disiplinlerarası bir yaklaşımla kazandırılmaya başlaması gerektiği ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to reflect the opinions of expert teachers from different branches about the definition of computational thinking skills, how and through which methods and instruments they should be acquired, their integration into the curriculum and the present condition of schools in terms of administrators, teachers, parents and infrastructure. In this study that was designed with qualitative method, semi-structured interview form was applied to teachers who had received in-service training for the development of computational thinking skills. Qualitative data were coded with content analysis. According to the results reached in the research, it is prevalent to think that information processing thinking is generally defined by teachers as problem solving skills, knowledge processing thinking is the most important contribution of the student to production, and that the training of information processing skills should be started in primary school with an interdisciplinary approach.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIGI Globalen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectbilgi işlemsel düşünme becerilerien_US
dc.subjectcomputational thinking skillsen_US
dc.subjectcomputational thinkingen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.titleA review on the opinions of teachers about the development of computational thinking skills in K-12en_US
dc.title.alternativeK-12'de bilgi işlemsel düşünme becerilerinin geliştirilmesi konusunda öğretmen görüşleri üzerine bir incelemeen_US
dc.typebookParten_US
dc.relation.journalIGI Globalen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.startpage157en_US
dc.identifier.endpage181en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster