Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorKaraoglan Yilmaz, Fatma Gizem
dc.date.accessioned2020-01-20T13:38:07Z
dc.date.available2020-01-20T13:38:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationYilmaz, R., & Karaoglan Yilmaz, F. G. (2019). Assigned roles as a structuring tool in online discussion groups: comparison of transactional distance and knowledge sharing behaviors.Journal of Educational Computing Research,57(5), 1303-1325.en_US
dc.identifier.urihttps://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0735633118786855
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2388
dc.description.abstractÇevrimiçi Tartışma Gruplarında Yapılandırma Aracı Olarak Rol Atama: İşlem Mesafesi ve Bilgi Paylaşımı Davranışlarının Karşılaştırılması Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi tartışma gruplarına katılımcılara işlemsel mesafe algısı ve bilgi paylaşım davranışlarında farklı roller vererek yapılandırılmış tartışmanın etkilerini belirlemektir. Çalışmada ön test ve son test kontrol gruplarında yarı deneysel bir desen kullanılmıştır. Çalışma, bir üniversitedeki 111 birinci sınıf lisans öğrencisiyle 10 hafta boyunca yürütülmüştür. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama teknikleri kullanılmış ve veriler İşlem Mesafesi Ölçeği, Bilgi Paylaşım Davranışı Ölçeği ve Öğrenci Görüşleri Belirleme Formu'ndan elde edilmiştir. Bulgular, tartışma grubu üyelerine (başlangıç, moderatör, savunmacı, kaynak araştırmacı ve özetleyici) rol verilerek yürütülen çevrimiçi tartışmaların, öğrencilerin çevrimiçi tartışmalarda işlemsel mesafe algılarını ve bilgi paylaşım davranışlarını azalttığını göstermektedir. Niteliksel veri analizinin bulgularına göre çevrimiçi tartışmaların nasıl yapılandırılacağı konusunda farklı öneriler sunulmaktadır. Anahtar Kelimeler: çevrimiçi tartışma; atanan roller; işlem mesafesi; bilgi paylaşım davranışlarıen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effectsof structured discussion by giving participants in online discussion groups different roles intransactional distance perceptionand knowledgesharing behaviors. In the study, a quasi-experimentaldesign was utilized with pre-test and post-test control groups. The study was conducted with 111 first-year undergraduate students at a universityfor10 weeks. Quantitative and qualitative data collection techniques were used in the study andthe data were obtained fromtheTransactional Distance Scale, KnowledgeSharing BehaviorScale and Student Opinions’Determination Form.The findings indicate that online discussions carried out by assigning roles to discussion group members (starter, moderator, arguer, source searcher and summariser) decreased students’ transactional distance perceptions and improved knowledge sharing behaviours in online discussions. Different suggestionsare offered about how to structureonline discussionsin accordance with the findings ofthequalitative data analysis.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSageen_US
dc.relation.isversionof10.1177/0735633118786855en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectrol atamaen_US
dc.subjectrol oynamaen_US
dc.subjectÇevrimiçi öğrenmeen_US
dc.subjectÇevrimiçi Tartışmaen_US
dc.subjectBilgi Paylaşmaen_US
dc.subjectBilgi Paylaşma Davranışıen_US
dc.subjectBilgi Paylaşma Davranışlarıen_US
dc.subjecttartışma gruplarıen_US
dc.subjectişbirlikli öğrenmeen_US
dc.subjectOnline discussionsen_US
dc.subjectAssigned rolesen_US
dc.subjectTransactional distanceen_US
dc.subjectKnowledge sharing behaviorsen_US
dc.titleAssigned roles as a structuring tool in online discussion groups: comparison of transactional distance and knowledge sharing behaviorsen_US
dc.title.alternativeÇevrimiçi tartışma gruplarında yapılandırma aracı olarak rol atama: işlem mesafesi ve bilgi paylaşımı davranışlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Educational Computing Researchen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume57en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage1303en_US
dc.identifier.endpage1325en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record