Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Emrullah
dc.contributor.authorSayar, Pınar
dc.date.accessioned2016-12-26T12:11:10Z
dc.date.available2016-12-26T12:11:10Z
dc.date.issued2016-09-16
dc.date.submitted2016-09-16
dc.identifier.citationSayar, P. (2016). Sosyal bilgiler dersinde branş derslik sistemi uygulamasının öğretmen, öğrenci ve idareci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/238
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Sosyal bilgiler dersinde branş derslik sistemi uygulamasını öğretmen, öğrenci ve idareci görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada nicel ve nitel metotların birlikte kullanıldığı karma yöntemin yakınsayan paralel deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, tarama modeli; nitel boyutunda ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde branş derslik sistemi uygulayan 27 ortaokul ve bu okullardaki sosyal bilgiler öğretmenleri ve idareciler, bu okullar arasından amaçlı örneklem alınarak seçilmiş 11 ortaokuldaki 764, 5. 6. ve 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada, nitel verileri toplamak idarecilerin branş derslik sistemine ilişkin görüşlerini almak için açık uçlu anket formu, öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerini almak için açık uçlu sorular kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ise öğretmen ve öğrencilerin branş derslik sistemi uygulamasına ilişkin görüşlerini almak için 3‟lü likert tipi ölçek kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz yapılırken, nicel verilerin analizinde ise SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde Sosyal Bilgiler dersinde branş dersliği uygulamasına yönelik öğretmenler, ders için gerekli araç-gerece anında ulaşma, araç gereçleri taşıma zahmetinden kurtulma, araç gereçlerin yıpranmasının önlenmesi noktasında olumlu görüĢ ifade etmişlerdir. Öğrenciler ise görsel açıdan ve teknolojik olarak eğitim-öğretime hazır temiz bir ortam sunması açısından sosyal bilgiler branş dersliklerine ilişkin olumlu görüş ifade ederken; idareciler ise Sosyal bilgiler branş dersliklerini öğrencilerin ilgi ve motivasyonlarını uyarıcı görsellikte, zengin öğrenme VI materyali ve ortamı sunarak kalıcı öğrenme sağlaması noktasında olumlu değerlendirmişlerdir. Araştırma bulguları neticesinde, uygulamadaki eksik ve aksayan yönlerin giderilerek uygulamanın yaygınlaştırılması önerisinde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to evaluate subject-based classroom application in social sciences class in in terms of the views of teachers, students and administrators. Convergent parallel design in which both quantitative and qualitative methods are used together was used in the study. Survey design was used in the quantitative part of the study; case study was used in the qualitative part. The population of the study consists of 36 social sciences teachers and 52 administrators working in the state secondary schools where subject-based classroom application is implemented in social sciences classes and also 764 students chosen from among 5th, 6th and 7th year students in 11 secondary schools. Open-ended questionnaire form was used to collect administrators‟ views on subject-based classroom application and open-ended items were used to get students‟ and teachers‟ views in the qualitative part of the study.In the quantitative part of the study, a three-point likert type scale was used so as to determine the views of teachers and students on subject-based classroom system. Content analysis was employed in the analysis of qualitative data and quantitative data were analysed using SPSS statistics package program. As the data obtained in the study suggest, most of the teachers regard subject-based classroom application quite necessary. Most of the participating teachers, administrators and students think that subject-based classroom system has many positive sides and few negative sides. The positive sides VIII stressed mainly by the participators are a well-equipped, motivating setting for students and facilitator of teaching process for teachers. As for the negative sides, the congestion during the break times and lack of personal cupboards for students are two main factors. Finally, subject-based classroom system has a lot of positive contributions and it should be implemented nationwide after its problems are solved.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBranş derslik sistemien_US
dc.subjectSosyal bilgiler dersien_US
dc.subjectBranch classroom systemen_US
dc.subjectSocial studies courseen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinde branş derslik sistemi uygulamasının öğretmen, öğrenci ve idareci görüşlerine göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of subject-based classroom application in social sciences class in terms of the views of teachers, students and administratorsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster