Show simple item record

dc.contributor.authorDoğan, Ceren
dc.contributor.authorTecimer, Belir
dc.date.accessioned2020-01-21T07:45:55Z
dc.date.available2020-01-21T07:45:55Z
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.citationDoğan, C.; Tecimer, B. (2019). Anasınıfına devam eden çocukların matematiksel akıl yürütme becerilerine piyano destekli müzik etkinliklerinin etkisi. e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 13-33.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kafkasegt/issue/51873/617233
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2400
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı anasınıfına devam eden 5-6 yaş grubundaki çocukların erken matematiksel akıl yürütme becerilerine piyano destekli müzik etkinliklerinin etkisini tespit etmektir. Araştırmada Ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu deney grubunda 16, kontrol grubunda 16 olmak üzere toplam 32 çocuktan oluşmaktadır. Çalışma grubu Ankara ilinden tesadüfi olarak seçilmiş iki ana sınıfıdır. Her etkinlik planının uygulanması 30 dakika kadar sürmüş, uygulamadan önce pilot çalışma yürütülmüştür. Kontrol grubuna araştırmacı tarafından bir uygulama yapılmamış, anasınıfı öğretmeni tarafından Milli Eğitim Bakanlığı 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı kapsamında günlük müzik etkinlikleri yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak Ergül tarafından 2014‟te geliştirilen “Erken Matematiksel Akıl Yürütme Becerileri Değerlendirme Aracı” kullanılmıştır. Ölçeğin ölçme-tümevarım, ölçme-tümdengelim, veri analizi ve olasılık- tümevarım, veri analizi ve olasılık-tümdengelim olmak üzere dört alt boyutu bulunmaktadır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U testi ile hipotezler test edilmiştir. Araştırma sonucunda, piyano destekli müzik etkinliklerinin erken matematiksel akıl yürütme becerilerinde etkili olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe primary purpose of this research is to determine the effect of piano-assisted music activities on the early mathematical reasoning skills of preschoolers. The experimental design of the pre-test post-test with a control group was used. The experimental group has 16 children, the control groupconsisted of 16 children and the study group had 32 children.The study group was two randomly selected preschool classes from Ankara.An eight-week program of piano-assisted music activity plan wasdeveloped by the researcher. Each activity duration is 30 minutes. A pilot study was held before the experiment. The "Early Mathematical Reasoning Ability Assessment Tool", developed by Ergül in 2014, was used for data collection.The sub-dimensions of the tool were measurement-induction, measurement-deduction, data analysis and probability-induction and data analysis and probability-deduction. For the data analysis, hypotheses were tested by the Mann-Whitney U test.Within the light of the findings, it wasseenthat piano-assisted music activities are effective in preschoolers‟ earlymathematical reasoning skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKafkas Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.30900/kafkasegt.617233en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErken matematiksel akıl yürütmeen_US
dc.subjectErken matematiksel becerileren_US
dc.subjectPiyano eğitimien_US
dc.subjectMüzik eğitimien_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectEarly mathematical reasoningen_US
dc.subjectEarly mathematical skillsen_US
dc.subjectPiano educationen_US
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.titleAnasınıfına devam eden çocukların matematiksel akıl yürütme becerilerine piyano destekli müzik etkinliklerinin etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of piano-assisted music activities on the mathematical reasoning skills of the 60-72 month old preschoolersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journale – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage31en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record