dc.contributor.author | Aytekin, Alper | |
dc.contributor.author | Serin, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-01-28T08:10:16Z | |
dc.date.available | 2020-01-28T08:10:16Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2434 | |
dc.description.abstract | Toplam Kalite Yönetimi (TKY) anlayışı gün geçtikçe daha yaygın hale gelmekte ve son zamanlarda eğitim kurumlarında uygulanması tartışılmaktadır. Mal üreten işletmeler gibi üniversitelerin de girdi, süreç, çıktı ve müşterileri vardır. Üniversiteler, rekabetin getirdiği şartlar nedeniyle, iç ve dış müşterilerin tatmini, istek ve beklentileri doğrultusunda, girdilerin, süreçlerin ve çıktıların niteliklerini arttırmak zorundadırlar. TKY, müşteri
tatminini hedefleyen (öğrenci, öğretim elemanı, kamu ve özel kuruluşlar, aileler), sürekli gelişmeyi destekleyen, herkesin katılımını sağlayan, grup çalışmasını teşvik eden bir yönetim anlayışı ile üniversitelerde uygulanması durumunda, bu kurumlara etkililik, verimlilik, dinamizm ve ekonomiklik kazandıracaktır. Bu çalışmada, eğitim
kurumlarının genel sorunları, kalite ve TKY’nin eğitimde tanımı, üniversitelerde müşteri kavramı ve eğitimin kalitesini etkileyen unsurlar anlatılmıştır. Ayrıca, TKY yaklaşımının üniversitelerde başarıyla uygulanabilmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The approach of Total Quality Management (TQM) has been even more common and most recently its use in high education has been discussed. Likewise the enterprises producing various products, universities have also inputs, processes, and outputs. Due to conditions of competition, universities have to improve the qualities of these inputs, processes, and outputs, according to satisfaction, demands, and expectations of internal and external customers. If the TQM has been implemented in the universities with a manner that aims for customer satisfaction (students, lecturers, public and private establishments, and families), supports constant development, ensures participatory approach, and encourages working in groups, it will provide universities with effectiveness, efficiency, dynamics, and economics. In this study, common problems of universities, definitions of quality and TQM in high education, customer concept at universities, and factors affecting the quality of education have been explained. Besides, in order TQM approach to be successfully implemented in the universities, various suggestions have been presented. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Toplam kalite yönetimi | en_US |
dc.subject | Total quality management | en_US |
dc.subject | Yükseköğretim | en_US |
dc.subject | Higher education | en_US |
dc.title | Yüksek öğretimde toplam kalite yönetimi | en_US |
dc.title.alternative | Total quality management in high education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Bartın Orman Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 15 | en_US |
dc.identifier.startpage | 83 | en_US |
dc.identifier.endpage | 93 | en_US |