Show simple item record

dc.contributor.authorDuman, Burcu
dc.date.accessioned2020-02-04T07:41:08Z
dc.date.available2020-02-04T07:41:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2480
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, durum çalışması deseni esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemi, amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi türündedir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013 Eğitim Öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Matematik öğretmenliği bölümü 3. sınıfında okuyan 79 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan anket formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenme sürecinde betimsel analiz yapılmıştır. Sonuçta, öğretmen adaylarının farklı öğrenme stratejilerini bir arada kullandıkları ancak en çok anlamlandırma ve tekrar stratejilerini tercih ettikleri belirlenmiştir. Özellikle bağlantı kurulamayan, anlamlandırılamayan konularda ve soyut alanlarda ezberleme yolunun seçildiği ve sıklıkla kullanıldığı ifade edilmiştir. Bununla beraber ezberlemenin anlamlı öğrenmeye göre daha zor olduğu da vurgulanmıştır. Strateji seçiminde en belirleyici etkenin çalışma konusunun sayısal ya da sözel içeriğe sahip olmasından kaynaklandığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the learning strategies of Mathematics Pre-Service Teachers. The qualitative research method was used in this study. Case study pattern was used as a qualitative research pattern. Typical case sampling was used from among intentional sampling methods. The study was carried out on a total number of 79 third year Mathematics pre-service teachers attending Mathematics Teacher Education department at a state university in 2012-2013 academic year. In the study, questionnaireconsisting of open-ended questions were used as data collection tool. Qualitative data were examined through descriptive analysis. In conclusion, it was found out that mathematics pre-service teachers used different types of learning strategies together; however, they mostly chose to use repetition and conceptualization strategies. Particularly, it was said that memorising was frequently chosen and used in the abstract subjects and subjects that were difficult to understand and to relate. Nevertheless, it was stressed that memorising was much more difficult than meaningful learning. It was found out that the most significant element in choosing the strategies was about the study subjects’ having quantitative or qualitative contents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.14686/BUEFAD.201428174en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme stratejisien_US
dc.subjectNitel araştırmaen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectLearning strategyen_US
dc.subjectQualitative researchen_US
dc.titleMatematik öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri üzerine nitel bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA qualitative study on learning strategies of mathematics pre-service teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartin University Journal of Faculty of Educationen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID60560en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage110en_US
dc.identifier.endpage131en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record