Show simple item record

dc.contributor.authorKöstekçi, Engin
dc.contributor.authorDuman, Burcu
dc.date.accessioned2020-02-04T08:38:04Z
dc.date.available2020-02-04T08:38:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2488
dc.description.abstractGirişimcilik son yıllarda üzerinde önemle durulan konuların başında gelmektedir. Girişimciliğin öneminin artması, iktisadi ve sosyal gelişme açısından hayati işlev görmesiyle yakından ilişkilidir. Rekabet, hız, değişim, risk, ve belirsizlik gibi kavramların çalışma yaşamının hatta bireysel yaşamın içerisine hızla girdiği görülmektedir. Sürdürülebilir büyüme ve kalkınma için en büyük itici güç, hiç şüphesiz, insan gücüdür. (TÜSİAD, 2012). Günümüz girişim ve işletmelerinin varlıklarını devam ettirebilmek için girişimsel bir düşünce sistemine sahip olmaları ve bu düşünce sistemini de hayatlarına yansıtmış olmalarının yanında sürdürülebilir bir girişimsel düşünceye de sahip olmaları gerekmektedir. Girişimciler ilgilendikleri alanda üzerinde yoğunlaştıkları hedef üzerinde vizyon geliştirmek için gayret gösterirler. Girişimcilik tanımlamalarında ortak özellikler; inisiyatif üstlenme, mevcut durumdan olanaklar yaratma, organizasyon ve koordinasyon becerisi, liderlik, başarısızlığı göze alma, olanlayetinmeme ve farklılıklara açık olma şeklinde sıralanabilir. Öğretmen yeterliklerini geliştirilmesinde öğretmenin, öz değerlendirme yaparak değişim ve sürekli gelişim için çaba harcaması yeni bilgi ve fikirlere açık, kendisini ve kurumu geliştirmesi gerekmektedir (ÖYGEM, 2006, 1).Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri incelendiğinde ise, öğrenmeyi ve gelişimi izleme ve değerlendirme, çevre ve öğrenciyi tanıma, halkla ilişkiler gibi beceriler girişimcilerde de bulunan becerilerinden birkaçıdır (Sünbül ve Yılmaz, 2009, 197). Bu açıdan bakıldığında öğretmenlik mesleğine ilişkin yeterliklerin girişimcilik becerileri ile örtüştüğü görülmektedir. Ülkemizde 2005 yılından bu yana uygulanmakta olan ilköğretim programı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygun hazırlanmış etkinlikler ile öğrencinin özellikle kendisininanlam oluşturmasını sağlamaktadır (Güneş, 2014, 6). Bu açıdan öğretmenlerin de sahip olması gereken özelliklerinden ve becerilerinden biride Yansıtıcı Düşünme becerisidir (Aydın ve Çelik, 2013, 170). Yansıtıcı düşünme öğrencinin görüşleri arasında anlamlıilişkiler kurma, ardışıklık ve kendinden sonra gelen görüşün uygunluğunu denetlemeyi ifade eder (Ünver, 2011, 137). Öğretmen yeterlikleri ve nitelikli öğretmen yetiştirme açısından öğretmen adaylarını girişimcilik özellikleri ve yansıtıcı düşünme düzeyleri önemini korumaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInternational Eurasian Educational Research Congressen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectYansıtıcı düşünmeen_US
dc.subjectTeacher candidatesen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectReflective thinkingen_US
dc.titleFen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme eğilimlerien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalIIIrd International Eurasian Educational Research Congressen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID60560en_US
dc.identifier.startpage403en_US
dc.identifier.endpage404en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record