dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarını belirlemek ve bu yaklaşımların cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf düzeyi, bölüm (sözel-eşit ağırlık-sayısal) ve akademik başarı gibi değişkenler ekseninde farklılaşıp farklılaşmadıklarının tespitidir. Araştırma betimsel tarama modelindedir(Karasar, 2011; Büyüköztürk, 2013). Çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yoluyla seçilen İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği birinci ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplam 204 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmaya katılanların %52,9'u kadın, %47,1'i erkek öğretmen adaylarından ve %50'si 1. sınıf, %50'si 4. Sınıf öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, ―Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği‖‖ kullanılmıştır. Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği Biggs (1987) tarafından geliştirilmiş, Yılmaz ve Orhan (2011) tarafından Türkçe geçerlik ve güvenirliği yapılarak Türkçeye uyarlanmıştır. Öğrencilerin öğrenme yaklaşımı, hangi yaklaşımdan daha yüksek puan aldığına ilişkin olarak belirlenmektedir. Araştırma analizine yönelik çalışmalar devam etmekte olup araştırma verilerinin analizinde SPSS programı kullanılacak ve verilerin analizinde t-testi, ANOVA, yüzde (%), frekans (f), aritmetik ortalama (X), standart sapma (SS) değerleri kullanılacaktır. Bu çalışmada; sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf düzeyi, bölüm ve akademik başarı değişkenlerine göre, ders çalışma yaklaşımlarının farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmaktadır. Devam etmekte olan araştırmada yapılacak analizler sonucu yukarıda belirtilen değişkenler bağlamında, sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımları arasında anlamlı bir fark saptanacağı düşünülmektedir. | en_US |