Show simple item record

dc.contributor.authorAvcı, Görkem
dc.contributor.authorGümüş, Nevzat
dc.date.accessioned2020-02-06T09:37:28Z
dc.date.available2020-02-06T09:37:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2531
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarını belirlemek ve bu yaklaşımların cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf düzeyi, bölüm (sözel-eşit ağırlık-sayısal) ve akademik başarı gibi değişkenler ekseninde farklılaşıp farklılaşmadıklarının tespitidir. Araştırma betimsel tarama modelindedir(Karasar, 2011; Büyüköztürk, 2013). Çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yoluyla seçilen İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği birinci ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplam 204 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmaya katılanların %52,9'u kadın, %47,1'i erkek öğretmen adaylarından ve %50'si 1. sınıf, %50'si 4. Sınıf öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, ―Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği‖‖ kullanılmıştır. Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği Biggs (1987) tarafından geliştirilmiş, Yılmaz ve Orhan (2011) tarafından Türkçe geçerlik ve güvenirliği yapılarak Türkçeye uyarlanmıştır. Öğrencilerin öğrenme yaklaşımı, hangi yaklaşımdan daha yüksek puan aldığına ilişkin olarak belirlenmektedir. Araştırma analizine yönelik çalışmalar devam etmekte olup araştırma verilerinin analizinde SPSS programı kullanılacak ve verilerin analizinde t-testi, ANOVA, yüzde (%), frekans (f), aritmetik ortalama (X), standart sapma (SS) değerleri kullanılacaktır. Bu çalışmada; sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf düzeyi, bölüm ve akademik başarı değişkenlerine göre, ders çalışma yaklaşımlarının farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmaktadır. Devam etmekte olan araştırmada yapılacak analizler sonucu yukarıda belirtilen değişkenler bağlamında, sosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımları arasında anlamlı bir fark saptanacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInternational Congress On Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDers çalışma yaklaşımıen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectTeacher candidatesen_US
dc.titleSosyal bilgiler, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal1st International Congress On Social Sciencesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56250en_US
dc.identifier.startpage329en_US
dc.identifier.endpage330en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record