dc.contributor.author | Üstün, Ahmet Berk | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.contributor.author | Karaoğlan Yılmaz, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-02-10T06:16:29Z | |
dc.date.available | 2020-02-10T06:16:29Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2551 | |
dc.description.abstract | Virtual Reality in Medical Education The aim of this research is to examine students’ acceptance and use of virtual reality technologies in medical education. Within the scope of the research, a questionnaire consisting of 4 sub-dimensions and 21 items was developed by the researchers. This questionnaire consists of sub-dimensions of ‘Performance Expectancy’, ‘Effort Expectancy’, ‘Facilitating Conditions’ and ‘Social Influence’. The study was conducted on 421 university students who participated in courses and activities related to the use of virtual reality applications in medical education. The findings of the research demonstrated that the students’ acceptance and use of virtual reality applications were high in medical education. Various suggestions were made for researchers and educators in accordance with the findings. | en_US |
dc.description.abstract | Tıp Eğitiminde Sanal Gerçeklik Bu araştırmanın amacı öğrencilerin tıp eğitiminde sanal gerçeklik teknolojilerinin kabulünü ve kullanımını incelemektir. Araştırma kapsamında araştırmacılar tarafından 4 alt boyut ve 21 maddeden oluşan bir anket geliştirilmiştir. Bu anket, ‘Performans Beklentisi’, ‘Çaba Beklentisi’, ‘Kolaylaştırıcı Koşullar’ ve ‘Sosyal Etki’ alt boyutlarından oluşmaktadır. Araştırma, tıp eğitiminde sanal gerçeklik uygulamalarının kullanımı ile ilgili kurs ve etkinliklere katılan 421 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları öğrencilerin sanal gerçeklik uygulamalarını kabul etmelerinin ve kullanımlarının tıp eğitiminde yüksek olduğunu göstermiştir. Bulgulara uygun olarak araştırmacılar ve eğitimciler için çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | IGI Global | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Virtual reality | en_US |
dc.subject | Mixed reality | en_US |
dc.subject | Augmented reality | en_US |
dc.subject | VR | en_US |
dc.subject | Medical education | en_US |
dc.subject | Medical education and informatics | en_US |
dc.subject | Sanal gerçeklik | en_US |
dc.subject | Karma gerçeklik | en_US |
dc.subject | Artırılmış gerçeklik | en_US |
dc.subject | VR | en_US |
dc.subject | Tıp eğitimi | en_US |
dc.subject | Tıp eğitimi ve bilişimi | en_US |
dc.title | Virtual reality in medical education | en_US |
dc.title.alternative | Virtual reality in medical education | en_US |
dc.type | book | en_US |
dc.relation.journal | Mobile Devices and Smart Gadgets in Medical Sciences | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | en_US |