Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıkaya, Reha
dc.contributor.authorAlbuz, Aytekin
dc.contributor.authorDeğer, Atilla Çağdaş
dc.date.accessioned2020-02-12T07:13:44Z
dc.date.available2020-02-12T07:13:44Z
dc.date.issued2019-05-27
dc.identifier.issn2148-2489
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2565
dc.description.abstractRitim, müziğin en temel unsurudur. Müzik eğitiminin temeli de ritim eğitimine da- yandırılmaktadır. Müzik eğitimcileri tarafından, öğrencilerin ritim becerilerini ge- liştirebilmeleri için özel öğretim yöntemleri geliştirilmiştir. Bu yöntemler; hecele- me temelli, sözcüksel veya tümcesel temelli ve sayı temelli öğretim yöntemlerdir. Araştırma, durum tespitine dayalı betimsel bir modele dayandırılmış olup; amacı, müzik öğretmenlerinin ritim öğretim yöntemleri hakkında deneyimlerini, görüşle- rini, çalışma stratejilerini ve literatürdeki yöntemler hakkında bilgilerini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak yarı yapılandırılmış görüş alma formu hazır- lanmış, form; kapsam ve geçerlik bakımından 10 uzman tarafından incelenmiştir. Tekrar düzenlenen form “Google Forms” aracılığıyla 91 öğretmene uygulanmış ve elde edilen veriler değerlendirilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; en çok bilinen yöntemlerin yerli (Geleneksel, Dümeteke, Gümegüme, Pofuduk Tavşan) yöntemler olduğu anlaşılmıştır. Öğretmenler ise ritim öğretiminin oyun ve dramay- la, beden müzikleriyle, ritim çalgılarıyla öğretilmesini önermişlerdir.en_US
dc.description.abstractRhythm is the most fundamental element of music. The foundation of music educa-tion is based on rhythm education. Special teaching methods have been developed by music educators in order to enable students to develop their rhythm skills. These methods are spelling-based, number-based and lexical or sentential based teaching methods.The aim of the study, which is based on a descriptive model, is to reveal music teachers’ experiences about rhythm teaching methods, their opinions, study strategies and their knowledge on the methods in the literature. In line with this purpose, semi-structured opinion form was prepared and the form was examined by 10 experts. The revised form was applied to 91 teachers via Google Forms and the data obtained were evaluated and interpreted.Research results show that the most well-known methods are the domestic (Traditional, Dümeteke, Gümegüme,Pofu-duk Tavşan) methods. Teachers have suggested that rhythm teaching should be ta-ught by play and drama, body percussion and rhythm instruments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAkademik Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.isversionofhttp://dx.doi.org/10.16992/ASOS.14995en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMüzik öğretimien_US
dc.subjectRitim öğretimien_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMusic teachingen_US
dc.subjectRhythm teachingen_US
dc.titleMüzik öğretmenlerinin ritim öğretim yöntemleri hakkında görüşlerien_US
dc.title.alternativeMusic teacher's views on rhythm teaching methodsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID58356en_US
dc.contributor.authorID1735en_US
dc.contributor.authorID170396en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue92en_US
dc.identifier.startpage324en_US
dc.identifier.endpage338en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster