dc.contributor.author | Sarıkaya, Reha | |
dc.contributor.author | Albuz, Aytekin | |
dc.contributor.author | Değer, Atilla Çağdaş | |
dc.date.accessioned | 2020-02-12T07:13:44Z | |
dc.date.available | 2020-02-12T07:13:44Z | |
dc.date.issued | 2019-05-27 | |
dc.identifier.issn | 2148-2489 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2565 | |
dc.description.abstract | Ritim, müziğin en temel unsurudur. Müzik eğitiminin temeli de ritim eğitimine da- yandırılmaktadır. Müzik eğitimcileri tarafından, öğrencilerin ritim becerilerini ge- liştirebilmeleri için özel öğretim yöntemleri geliştirilmiştir. Bu yöntemler; hecele- me temelli, sözcüksel veya tümcesel temelli ve sayı temelli öğretim yöntemlerdir. Araştırma, durum tespitine dayalı betimsel bir modele dayandırılmış olup; amacı, müzik öğretmenlerinin ritim öğretim yöntemleri hakkında deneyimlerini, görüşle- rini, çalışma stratejilerini ve literatürdeki yöntemler hakkında bilgilerini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak yarı yapılandırılmış görüş alma formu hazır- lanmış, form; kapsam ve geçerlik bakımından 10 uzman tarafından incelenmiştir. Tekrar düzenlenen form “Google Forms” aracılığıyla 91 öğretmene uygulanmış ve elde edilen veriler değerlendirilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; en çok bilinen yöntemlerin yerli (Geleneksel, Dümeteke, Gümegüme, Pofuduk Tavşan) yöntemler olduğu anlaşılmıştır. Öğretmenler ise ritim öğretiminin oyun ve dramay- la, beden müzikleriyle, ritim çalgılarıyla öğretilmesini önermişlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | Rhythm is the most fundamental element of music. The foundation of music educa-tion is based on rhythm education. Special teaching methods have been developed by music educators in order to enable students to develop their rhythm skills. These methods are spelling-based, number-based and lexical or sentential based teaching methods.The aim of the study, which is based on a descriptive model, is to reveal music teachers’ experiences about rhythm teaching methods, their opinions, study strategies and their knowledge on the methods in the literature. In line with this purpose, semi-structured opinion form was prepared and the form was examined by 10 experts. The revised form was applied to 91 teachers via Google Forms and the data obtained were evaluated and interpreted.Research results show that the most well-known methods are the domestic (Traditional, Dümeteke, Gümegüme,Pofu-duk Tavşan) methods. Teachers have suggested that rhythm teaching should be ta-ught by play and drama, body percussion and rhythm instruments. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.relation.isversionof | http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.14995 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.subject | Müzik öğretimi | en_US |
dc.subject | Ritim öğretimi | en_US |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Music teaching | en_US |
dc.subject | Rhythm teaching | en_US |
dc.title | Müzik öğretmenlerinin ritim öğretim yöntemleri hakkında görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Music teacher's views on rhythm teaching methods | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.contributor.authorID | 58356 | en_US |
dc.contributor.authorID | 1735 | en_US |
dc.contributor.authorID | 170396 | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 92 | en_US |
dc.identifier.startpage | 324 | en_US |
dc.identifier.endpage | 338 | en_US |