Show simple item record

dc.contributor.authorUsta, Neslihan
dc.contributor.authorIşık, Ayşe Derya
dc.contributor.authorTaş, Fatih
dc.contributor.authorGülay, Gonca
dc.contributor.authorŞahan, Gülsün
dc.contributor.authorGenç, Süreyya
dc.contributor.authorDiril, Fatma
dc.contributor.authorDemir, Özge
dc.contributor.authorKüçük, Kazım
dc.date.accessioned2020-02-12T08:12:16Z
dc.date.available2020-02-12T08:12:16Z
dc.date.issued2018-10-31
dc.identifier.citationUSTA, N., IŞIK, A. D., TAŞ, F., GÜLAY, G., ŞAHAN, G., GENÇ, S., DİRİL, F., DEMİR, Ö., KÜÇÜK, K. (2018). "Oyunlarla Matematik Öğretiminin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısına Etkisi". Elementary Education Online, 17 (4), 1972-1987. Doi Number: 10.17051/ilkonline.2019.506917en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2568
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı oyunlarla matematik öğretiminin ortaokul yedincisınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Bartın ilindeki iki okulun yedinci sınıflarında okuyan 39 öğrenci oluşturmuştur. Yapılan araştırmada problemin değerlendirilme aşamasında deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın modeli ise kontrol gruplu ön test–son test yarı deneysel model olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada veriler ortaokul yedinci sınıf matematikdersinin“Yüzdeler, Doğrular ve Açılar, Çokgenler, Çember ve Daire”ünitelerini kapsayan başarı testleri ile toplanmıştır. Bu başarı testleri araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Veri analizinde gruplardaki kişi sayısının az olmasından dolayı nonparametrik teknikler kullanılmıştır. Bağımlı gruplar arasındaki analizlerde Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, bağımsız gruplar için Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Matematik konuları açısından bakıldığında araştırma sonucunda Yüzdeler, Doğrular ve Açılarile Çokgenler konularında oyunlarla matematik öğretiminin okuldaki öğretim faaliyetlerine göre öğrencilerin başarıları üzerinde daha olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigatethe effect of teaching mathematics withgames on the mathematics achievement of the 7th-grade students at the secondary school. The study group of the research consists of 39 students receiving education in the 7th-grade of two schools in Bartin provincein Turkey. The experimental method was used in the evaluationphaseof the problem in the study. The design of the study was determined to be the pretest and posttest quasi-experimental design with a control group. In the research,data wascollected by the achievement testscovering the units of Percentages, Lines,andAngles, Polygons, Circumference and Circle of the 7th-grade mathematics lesson. These achievement tests were developed by the researchers. Nonparametric techniques were used in the data analysis due to the small number of individuals in the groups. The Wilcoxon Signed-Rank Test was used for the analysis ofthe dependent groups, and the Mann-Whitney U Test was used for the independent groups.When it was examined in terms of the subjects of mathematics, it was determined thatteaching mathematics withgames in the subjects of Percentages, Lines and Angles, and Polygons hadmore positiveeffects on the achievement of students according to the educational activities at school.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİlköğretim Onlineen_US
dc.relation.isversionof10.17051/ilkonline.2019.506917en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiksel oyunen_US
dc.subjectOyunlarla matematik öğretimien_US
dc.subjectMatematik başarısıen_US
dc.subjectMathematical gameen_US
dc.subjectMathematics teaching with gamesen_US
dc.subjectMathematics successen_US
dc.titleOyunlarla matematik öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of teaching mathematics with games on the mathematics achievement of secondary school 7th grade studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElementary Education Onlineen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID121462en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1972en_US
dc.identifier.endpage1987en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record