Show simple item record

dc.contributor.authorKüçükkaragöz, Hadiye
dc.contributor.authorAvcı, Görkem
dc.date.accessioned2020-02-12T12:19:38Z
dc.date.available2020-02-12T12:19:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2578
dc.description.abstractBu çalışmada öğrencilerin sınıf öğretmen adaylarının psikososyal özellikleri, ders çalışma yaklaşımları ve akademik özsaygı düzeyleri incelenmektedir. Öğrencilerde kalıcı öğrenmeyi sağlamak, tüm eğitim programlarında olduğu gibi yükseköğretimin de temel hedefidir. Bu nedenle araştırma, öğrencilerin hangi öğrenme yaklaşımını tercih ettikleri, bu tercihlerini etkileyen değişkenlerin neler olduğu ve akademik özsaygı düzeylerinin belirlenebilmesi bakımından önemlidir. Araştırma betimsel – ilişkisel tarama modelindedir(Karasar, 2004; Büyüköztürk,2013). Çalışmanın evrenini, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesinde 2015-1016 eğitim öğretim yılında Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı birinci ve dördüncü sınıflarında okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma grubu, evrenin tamamını oluşturan toplam 250 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veriler bireysel durum formu, Ders çalışma yaklaşımını ölçmek için, “Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği” ve Akademik özsaygı düzeyini ölçmek için “Coopersmith Özsaygı Envanteri” kullanılmıştır. Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği Biggs (1987) tarafından geliştirilen derin ve yüzeysel yaklaşım olmak üzere de iki boyutlu toplam 20 maddelik bir ölçektir. Yılmaz ve Orhan (2011) tarafından Türkçe geçerlik ve güvenirliği yapılmıştır. Öğrenme yaklaşımı, hangi yaklaşımdan daha yüksek puan aldığına ilişkin olarak belirlenmektedir. Coopersmith (1967) tarafından geliştirilen Özsaygı Envanteri, kişinin çeşitli alanlarda kendisi hakkındaki tutumunu değerlendirmede kullanılan bir ölçme aracıdır. Pişkin (1997) güvenirlik çalışması yapmıştır. Bu çalışmada envanterin “akademik özsaygı” alt boyutu kullanılmıştır. Veriler Pearson korelasyon katsayısı, tek yönlü varyans analizi f ve t testleri ve regresyon ile analiz edilmiştir. Bu çalışmada; öğrencilerin kaçıncı sınıf olduğu, cinsiyet, yaş, kardeş sayısı ve sırası, yaşam yeri, başarı algısı, , geleceğe ilişkin beklentileri ve sosyal destek algılarına göre ders çalışma yaklaşımı ve akademik özsaygısının farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır ve yordayıcı değişkenlerin belirlenmesi öngörülmektedir. Bulgular sınıf eğitimi programların temelinde tartışılacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının psikososyal özellikleri, ders çalışma yaklaşımları ve akademik özsaygı düzeylerien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID56250en_US
dc.identifier.startpage400en_US
dc.identifier.endpage400en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record