Show simple item record

dc.contributor.authorÇelik, Sevim
dc.contributor.authorÖnder, Gizem
dc.contributor.authorDurmaz, Kamile
dc.contributor.authorYurdusever, Yıldız
dc.contributor.authorUysal, Nesrin
dc.date.accessioned2020-02-18T08:40:12Z
dc.date.available2020-02-18T08:40:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/hsp/issue/9193/115400
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2653
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerin bilimsel araştırmaya yönelik kaygı ve tutumları belirlemektir. Yöntemler: Kesitsel tipte tanımlayıcı araştırmanın örneklemini 70 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri bilgi formu, Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeği ve Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız değişkenlerde t-testi ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin araştırma kaygı ölçeği puan ortalaması 37,80±8,02 olarak saptandı. Öğrencilerin araştırma tutum ölçeği puan ortalaması 88,87±12,17 olarak bulundu. İstatistik dersi almayan öğrencilerin araştırma kaygı düzeyleri daha yüksekti (p>0,05) İstatistik ve araştırma dersi alan, bilimsel araştırma yapan öğrencilerin araştırmaya yönelik tutumları daha olumluydu (p>0,05). Sonuç: Çalışma öğrencilerin araştırma kaygı düzeyi çok yüksek olmadığını ve araştırmaya yönelik tutumları olumlu olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractAims:The aim of the study is to determine the anxiety and attitude related to doing the scientific research.It was aimed to investigate for various variables of the anxiety levels and attitudes. Materials and Methods:The sample of cross-sectional descriptive study was consisted of 70 students. Data were gathered using information form, Research Anxiety Scale and Research Attitude Scale. It was used descriptive statistics, independent samples t-test and Mann Whitney U test in data analysis. Results:The mean score for Research Anxiety Scale of the students was determined as 37.80±8.02. The mean score for Research Attitude Scale was found as 88.87±12.17. Anxiety levels towards doing research of students who not taking statistics course was higher (p>0,05). Attitudes toward doing research of students who taking statistics and doing scientific research was more positive (p>0.05). Conclusion:The study show that anxiety levels towards doing research of the students are not very high and attitude towards doing research of students are positive.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.17681/hsp.46332en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireen_US
dc.subjectAraştırma kaygısıen_US
dc.subjectAraştırmaya yönelik tutumen_US
dc.subjectNurseen_US
dc.subjectResearch anxietyen_US
dc.subjectAttitude towards researchen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of anxiety and attitude towards doing scientific research of nursing studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage31en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record