dc.contributor.author | Çelik, Sevim | |
dc.contributor.author | Yıldırım, Dilek | |
dc.contributor.author | Batur, Özdem | |
dc.contributor.author | Çime, Elif | |
dc.contributor.author | Çapraz, Fatma | |
dc.contributor.author | Kubat, Nagihan | |
dc.date.accessioned | 2020-02-18T08:53:58Z | |
dc.date.available | 2020-02-18T08:53:58Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/28/1949/20388.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2654 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stil ve stratejilerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bülent Ecevit Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu Hemşirelik Bölümü’nde okuyan 304 öğrenci ile kesitsel tipte yapılmıştır. Veriler, sosyo-demografik anket formu, Öğrenme Stilleri Envanteri ve Genel Öğrenme Stratejileri Değerlendirme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 16.00 paket programında frekans, aritmetik ortalama, yüzde, tek yönlü varyans analizi, student t testi, ki-kare testi ve Kruskal Wallis testi ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin daha sıklıkla yerleştiren (%33) ve ayrıştıran (%29) öğrenme stiline sahip olduğu belirlenmiştir. Cinsiyetleri (=10.8; p=0.01) ve mezun oldukları okul (2=13.2; p=0.04) ile öğrenme stilleri arasında istatistiksel anlamlı farklılık saptanmıştır. Öğrencilerin dikkat (3.86±0.49), bilişi yönetme (3.67±0.63), anlamlandırma (3.68±0.50), zihne yerleştirme (3.59±0.60), hatırlama (3.77±0.59), duyuşsal (3.47±0.50) ve tekrar stratejilerini (3.69±0.52) “sıklıkla” kullandıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin kaldığı yer, haftalık çalışma saati, kitap okuma alışkanlığı ve anne eğitim düzeyi ile öğrenme stratejileri arasında istatistiksel anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05). Öğrencilerin demografik özelliklerinin öğrenme stilleri ve stratejilerinde etkili olduğu saptanmıştır | en_US |
dc.description.abstract | This research has been carried out in order to determine the methods and strategies of learning which have been used by the nursing students.This research has been conducted as a cross-sectional research with 304 students who have attended nursing department at Bülent Ecevit University, School of Health. Data has been collected by a socio-demographic survey form and The Learning Methods Inventory, Evaluation Criterion of General Learning Strategies. Data have been evaluated by frequency, mean, percentage, one way Variance Analysis, Student t test, chi-square test and Kruskal Wallis test on the SPSS packet program. It has been determined that students have a more fitting (33%) and decomposing (29%) learning style. It has been determined that there are statistical significant differences between the gender (2=10.8; p=0.01) and the graduated schools (2=13.2;p=0.04) with learning style. It has been determined that students use attention (3.86±0.49), management of acquaintance interpretation (3.67±0.63), interpreting (3.68±0.50), memorizing audio (3.77±0.59), placing in mind (3.59±0.60), emotional (3.47±0.50) and repetition strategies (3.69±0.52). It has been found that there is a statistical significant difference between students’ place of residence, the habit of reading book and mother education level with learning strategies (p<0.05). It has determined that demographic features of students effect on the learning styles and strategies. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.1501/Ashd_0000000094 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenci hemşire | en_US |
dc.subject | Öğrenme stratejileri | en_US |
dc.subject | Öğrenme stilleri | en_US |
dc.subject | Nursing student | en_US |
dc.subject | Learning styles | en_US |
dc.subject | Learning strategies | en_US |
dc.title | Öğrenci hemşirelerin öğrenme stratejileri ve stillerinin belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determination of student nurses’ learning strategies and styles | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 13 | en_US |
dc.identifier.endpage | 27 | en_US |