Show simple item record

dc.contributor.authorKarahan, Elif
dc.contributor.authorÇelik, Sevim
dc.contributor.authorYıldırım Tank, Dilek
dc.contributor.authorGöğüş, Fatih
dc.date.accessioned2020-02-20T06:42:58Z
dc.date.available2020-02-20T06:42:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKarahan E, Çelik S, Yıldırım Tank D ve Göğüş F. (2019). Yüksek gerçeklikli hasta simülatöründe eğitim: hemşirelik öğrencilerinin memnuniyeti ve öğrenmede kendine güvenlerinin değerlendirilmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2): 106-110.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/747127
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2669
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, yüksek gerçeklikli hasta simülatöründe uygulama yapan hemşirelik öğrencilerinin memnuniyeti ve öğrenmede kendine güvenlerini tanımlamaktır. Yöntem: Araştırmanın örneklemini çalışmaya katılmayı kabul eden toplam 130 ikinci sınıf düzeyinde olan öğrenciler oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak öğrenci tanıtım formu ve Öğrenci Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendine Güven Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama gibi tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Bulgular: Öğrenci Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendine Güven Ölçeği’nden öğrencilerin 50.32 ± 8.65 puan aldıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin ölçeğin memnuniyet alt bölümünden 20.72 ± 4.00 puan aldıkları saptanmıştır. Öğrencilerin eğitim sonrası ölçeğin güven alt boyutu bölümünden ortalama 29.60 ± 4.98 puan aldıkları bulunmuştur. Sonuç: Çalışma bulguları, öğrencilerin yüksek gerçeklikli hasta simülatörü eşliğinde yapılan eğitimden oldukça memnun olduklarını ve özgüvenlerin gelişmesinde simülasyon eğitiminin etkili olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractAim: The aim of this study is to describe the satisfaction and self-confidence of nursing students who practice in a high-reality patient simulator.Method: The sample of the study consisted of 130 second grade students who agreed to participate in the study. Student Identification Form and Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scalewere used as data collection tools. In the evaluation of data, descriptive statistical methods such as number, percentage and average were used.Results: It was determined that the students got 50.32±8.65 points from the Student Satisfaction and in Learning Scale. It was determined that the students got 20.72±4.00 points from the satisfaction subscale of the scale. It was found that the students got an average of 29.60 ± 4.98 points from the self-confidence subscale of the scale. Conclusion: The findings of the study showed that the students were very satisfied with the training performed with the high-reality patient simulator and the simulation training was effective in the development of self-confidence.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherManisa Celal Bayar Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.34087/cbusbed.528867en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSimülasyonen_US
dc.subjectHemşirelik öğrencisien_US
dc.subjectKendine güvenen_US
dc.subjectSimulationen_US
dc.subjectNursing studenten_US
dc.subjectSelf-confidenceen_US
dc.titleYüksek gerçeklikli hasta simülatöründe eğitim: hemşirelik öğrencilerinin memnuniyeti ve öğrenmede kendine güvenlerinin değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalManisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage106en_US
dc.identifier.endpage110en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record