Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkmen, Mutlu
dc.contributor.authorÖztürk, Suphi Eren
dc.date.accessioned2020-02-28T13:56:44Z
dc.date.available2020-02-28T13:56:44Z
dc.date.issued2019-07-07
dc.date.submitted2019-07-07
dc.identifier.citationÖztürk, S.E. (2019). Dart sporcularının durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin performansa etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2707
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractBu araştırma kapsamında dart sporcularının durumluk ve sürekli kaygı durumlarının performansa etkisinin araştırılmasıdır. Bu doğrultuda araştırmada katılımcılara, durumluk ve sürekli kaygı puanlarını olduğu gibi tespit etmeye yönelik olarak durumluk kaygı envanteri müsabaka öncesi, sürekli kaygı envanteri müsabaka sonrası uygulanmış ve sezon boyunca elde ettiği dereceler ile karşılaştırılmıştır. Spielberger'in durumluk-sürekli kaygı (STAI) envanteri hakkındaki bilgileri ve sporcuların özlük niteliklerinin belirlenmesi amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma, tarama modeline göre yapılmıştır. “Bir grubun belirli özelliklerini belirlemek için verilerin toplanmasını amaçlayan çalışmalara tarama araştırması” denmektedir (Tanju, Darıca ve Büyüköztürk, 2011). Çalışmanın yöntemi “amacına göre tanımlayıcı, yapılış zamanına göre kesitsel, veri toplama yöntemine göre anket” çalışmasıdır. Araştırmanın sonucunda araştırmaya katılan dart sporcularının durumluk kaygı puan ortalamaları ve sürekli kaygı puan ortalamaları cinsiyet değişkenine göre incelendiğinde, erkek sporcuların kadın sporculara göre durumluk ve sürekli kaygılarına göre daha düşük olduğu, yaşın artmasıyla durumluk kaygı düzeylerinin azalacağı tespit edilmiş ve öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn the scope of this research, it is aimed tore search effect of Darts players' instant and constant stress levels on the performance. In this research accordingly, instantst ressschedule before the competitions and constantst ressschedule after the competitions were conducted on the participants with the aim of detecting their instant and constant stress levels. And findings have been compared to degrees which they had acquired during the match season. With an aim of determining athletes' personal qualifications and their information about Spielberger's instant and constant stress schedule (STAI), data about each of them have been gathered via the survey of identity information. Research is done in the cross-sectional type. "studies which require data to be gathered as to identify specific properties of a group are called cross-sectional research" (Tanju, Darica and Buyukozturk, 2011). Method of the study is descriptive in terms of its aim, cross sectional in terms of its time and it is a survey in terms of its datum gathering method As a consequence, it has been determined that when participants' average of stress levels is analysed with regarding the gender factor, male athletes have lower rate of instant and constant stress as compared to female athletes and as the age increases instant stress levels will decrease. Proposals have been made about that.en_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDarten_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectDartsen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.titleDart sporcularının durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin performansa etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalyzation of effect of darts players' ınstant and constant stress levels on the performanceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster