Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Ali
dc.contributor.authorMakar, Emre
dc.date.accessioned2017-04-21T08:42:08Z
dc.date.available2017-04-21T08:42:08Z
dc.date.issued2016-01-01
dc.date.submitted2016-01-01
dc.identifier.citationMakar, E. (2016). Spor eğitimi gören öğrencilerin, sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/270
dc.description.abstractBu araştırmanın amacını; spor eğitimi gören öğrencilerin sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya toplam 453 (167 kadın, 286 erkek) Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Bu çalışmada sosyal becerinin belirlenmesinde sosyal beceri skalası kullanılırken, fiziksel benlik algısı skalası da fiziksel benlik algısının belirlenmesinde kullanılmıştır. Fiziksel aktivite düzeyinin belirlenmesinde ise fiziksel aktivite değerlendirme anketi kullanılmıştır. Spor eğitimi gören öğrencilerin sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde, Pearson Product Moment Correlation katsayısı kullanılmıştır. Kadın ve erkeklerden elde edilen sosyal beceri ile fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite değerleri arasında pozitif ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak, çalışmadaki bulgular sosyal beceri ile fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeylerinin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda eğitim gören erkek ve kadın öğrenciler için önemli olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine of relationship between social skill, physical self-perceptions and physical activity level of sports education students. A total of 453 male and female (male=286, female=167) physical education students in Bartın University participated in this study voluntarily. In this study. Social skills evaluation scale were used for the determination of social skill and also physical self-perception profile scale were used for the determination of physical self-perception profile. The physical activity assessment questionnaire was used for the determination of physical activity level. Pearson Product Moment Correlation was used to determine the relationships between social skill, physical self-perceptions and physical activity level of sports education students. Results indicated significant positive correlations between social skill, physical self-perceptions and physical activity level of sports education students. As a conclusion, the findings of the present study indicated that social skill, physical self-perceptions and physical activity level play a important role of male and female students in school of physical education and sports.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor eğitimien_US
dc.subjectFiziksel benlik algısıen_US
dc.subjectSosyal becerien_US
dc.subjectFiziksel aktiviteen_US
dc.subjectSports trainingen_US
dc.subjectPhysical self-perceptionen_US
dc.subjectSocial skillsen_US
dc.subjectPhysical activityen_US
dc.titleSpor eğitimi gören öğrencilerin, sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeDetermine of relationship between social skill, physical self-perceptions and physical activity level of sports education studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record