dc.contributor.author | Akça, Yaşar | |
dc.contributor.author | Esen, Şaban | |
dc.contributor.author | Özer, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-03-18T07:00:06Z | |
dc.date.available | 2020-03-18T07:00:06Z | |
dc.date.issued | 2018-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2746 | |
dc.description.abstract | Demokrasinin temel yapıtaşlarından biri siyasi partilerdir. Demokrasi ile idare edilen
ülkelerde belirli periyotlarla genel seçimler yapılmaktadır. Seçime katılan her siyasi parti ülke yönetiminde söz sahibi olmayı istemektedir. Bunun yolu halkın oyunu almaktan geçer. Siyasi partiler seçimleri kazanmak için seçim beyannameleri hazırlamaktadır. Seçim beyannamelerinin içeriğini ekonomi, sosyal politika ve sosyal hizmet, dış ve iç siyaset, maliye, hukuk, adalet, eğitim, spor, kültür, yerel kalkınma, istihdam, üretim ve çevre gibi konular oluşturur. Böylece siyasi partiler iktidara geldiklerinde izleyecekleri politikaları kamuoyu ile paylaşır. Bu çalışmanın amacı, siyasi partilerin seçim beyannamelerinde yer alan eğitim politikalarını incelemektir. Parti yönetimleri tarafından eğitime yönelik problem olarak görülen sorunlar ve çözüm önerileri değerlendirilecektir. Ülkenin geleceğinde eğitim politikaları dikkate alınmalıdır. Eğitim politikası denildiğinde eğitimin yaygınlaştırılıp geliştirilmesine yönelik tedbirler anlaşılır. Partilerin seçim beyannamelerinde eğitimin çeşitlendirilmesi, eğitim altyapısının geliştirilmesi ve kalitenin artırılması hususları tespit edilmiştir. Bu araştırmada nitel desenli doküman analizi tekniği kullanılmıştır. 24 Haziran 2018 tarihli genel seçimlere katılan siyasi partilerin hazırladıkları seçim beyannameler iincelenmiştir. Çalışmanın sonunda araştırmanın bulgularına, sonuç ve önerilere yer verilmiştir. | tr_TR |
dc.description.abstract | Political parties are among the building blocks of democracy. In countries with democratic regimes, general elections are held at certain periods. All political parties in these elections demand to have a voice in ruling the country. Political parties prepare election manifestos to win the elections. These manifestos include issues such as economy, social policy and social services, foreign and domestic politics, treasury, law, justice, education, sports, culture, local development, employment, production and environment. Thus, political parties share the policies they will follow when they become the ruling party. The purpose of this study is to examine the educational policies that political parties put into their election manifesto, to set out the issues that are seen as problematic by the political parties and solution offers towards these problems. It is important to consider educational policies for the future of the country. What is understood from educational policy is the measures towards the dissemination and development of education. Document analysis, a qualitative design technique, was used in the study. The education sections of the political parties which attended to the 24 June 2018 general elections were analysed. At the end of the study, the findings and results and suggestions were given. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Uluslararası Avrasya Spor, Eğitim ve Toplum Kongresi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Parti seçim programları | tr_TR |
dc.subject | Eğitim politikası | tr_TR |
dc.subject | Türk eğitim sistemi | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen | tr_TR |
dc.subject | Political parties | tr_TR |
dc.subject | Election manifestos | tr_TR |
dc.subject | Education policy | tr_TR |
dc.title | Siyasi parti beyannamelerinde eğitim politikalarının değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Examining the education policies in political parties’ manifestos | tr_TR |
dc.type | conferenceObject | tr_TR |
dc.relation.journal | 3. Uluslararası Avrasya Spor, Eğitim ve Toplum Kongresi | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 696 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 702 | tr_TR |