dc.contributor.author | Gümüş, Nevzat | |
dc.contributor.author | Çulha Özbaş, Banu | |
dc.contributor.author | Gülersoy, Ali Ekber | |
dc.contributor.author | Duman, Doğan | |
dc.contributor.author | Türker, Hasan | |
dc.contributor.author | Avcı, Görkem | |
dc.contributor.author | Dikicigil, Özdemir | |
dc.date.accessioned | 2020-03-19T07:33:42Z | |
dc.date.available | 2020-03-19T07:33:42Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2759 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin bakış açısından öğretmenlik
uygulaması dersine ilişkin görüşlerini ve önerilerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel
araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma deseniyle kurgulanmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu İzmirin Buca İlçesinde 2016-2017 bahar döneminde Sosyal Bilgiler
öğrencilerinin uygulamasını yürüten 12 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin
seçiminde kolay ulaşılabilir olması açısından amaçlı örneklem tercih edilmiştir.
Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla verilerin toplanması gerçekleştirilmiştir.
Verilerin analizi için nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Bu
araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin genelinin staj sürecinin kısa olmasını ve yeterince
etkili olmamasını eleştirmektedir. Ayrıca öğretmenlerinin önemli bir kısmı aday
öğrencilerin davranış ve tutumlarına yönelik süreçte olumlu gözlemlere sahip olduğunu
belirtirken, bir kısmı ise adayların staja yönelik motivasyonlarının düşük olduğunu
düşünmektedir. Uygulama öğretmenleri, öğretmen adaylarının motivasyonlarının düşük
olmasının temel nedenlerini KPSS sınavının varlığı, atanamama kaygısı ve ders
yoğunluklarının fazla olması vb. olarak sıralamışlardır. Bunun yanı sıra özgüven eksikliği
ile uygulama sınıflarında zaman zaman karşılaşılan sınıf hâkimiyetine yönelik sorunların
da öğrencilerin staja karşı isteksiz bir tutum sergilemesine neden olduğu ifade etmişlerdir.
Çalışmanın sonucunda, danışman öğretmen ve öğretim elemanlarının öğretmen adaylarıyla daha nitelikli bir iletişime geçmesi zorunlu olduğu, bunlar yanında sıkça toplantı yapılması gerektiği ve mikroöğretim gibi teknikler kullanılarak öğretmen adaylarının uygulama esnasındaki gelişim süreci, aday-danışman öğretmen-öğretim elemanı üçlüsünün işbirliğiyle şekillendirilmesi gerektiği gibi önerilere yer verilmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | International Conference On Social Sciences | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Öğretmenlik uygulaması dersi | tr_TR |
dc.subject | Sosyal bilgiler öğretmenleri | tr_TR |
dc.subject | Teaching practice lesson | tr_TR |
dc.subject | Social studies teachers | tr_TR |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “öğretmenlik uygulaması” dersine ilişkin görüş ve önerileri | tr_TR |
dc.type | conferenceObject | tr_TR |
dc.relation.journal | International Conference On Social Sciences | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 107 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 107 | tr_TR |