dc.contributor.author | Çukurbaşı, Barış | |
dc.contributor.author | Yavuz Konokman, Gamze | |
dc.contributor.author | Güler, Bekir | |
dc.contributor.author | Kartal, Seçil Eda | |
dc.date.accessioned | 2020-03-20T10:37:09Z | |
dc.date.available | 2020-03-20T10:37:09Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2778 | |
dc.description.abstract | In the scope of the study it was aimed to develop the acceptance scale of LEGO robotics instructional practices to determine the prospective teachers’ acception of LEGO robotics instructional practices. Scale development study was carried out with the help of 360 prospective teachers having been educated at Bartin University during the 2016-2017 academic semester. Before testing form of the scale was applied to the prospective teachers, they had been introduced on LEGO Mindstorms EV3 set and how to integrate these sets into learning and teaching process. Item analysis studies were done with the correlational analysis method and the factor structure of the scale was determined with the exploratory and confirmatory factor analysis methods. Both exploratory and confirmatory factor analysis studies indicated the scale had one factor and four components. The components of the scale was called as perceived benefit, perceived easy use, intention to use and attitude. Cronbach Alpha reliability parameter of the whole scale was found as .956 and Cronbach Alpha reliability parameters of the components of the scale were found respectively as .924; .929; .834, .915. Exploratory and confirmatory factor analysis studies as well as Cronbach Alpha parameters indicated the acceptance scale of LEGO robotics instructional practices has been a reliable and valid data collection tool. | tr_TR |
dc.description.abstract | Çalışma kapsamında öğretmen adaylarının LEGO Robotik öğretim uygulamalarını benimseme ve kabul etme durumlarını belirlemek için “LEGO Robotik Öğretim Uygulamalarının Kabulü” ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçek geliştirme çalışması 2016-2017 öğretim yılında Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 360 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçek deneme formu öğretmen adaylarına uygulanmadan önce çalışma grubunun tamamına LEGO Mindstorms EV3 ve LEGO Mindstorms EV3 setinin öğrenme öğretme süreçlerinde nasıl kullanılabileceğine ilişkin temalarda video gösterimiyle tanıtım yapılmıştır. Madde analizi çalışmaları korelasyona dayalı analiz yöntemiyle gerçekleştirilmiş; ölçeğin faktör yapısı açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışmalarıyla ortaya konmuştur. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışmaları ölçeğin tek faktörlü dört bileşenli bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir. Ölçek bileşenleri algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, tutum ve kullanıma yönelik niyet olarak adlandırılmıştır. Ölçeğin bütününe ilişkin hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .956; ölçeğin bileşenlerine ilişkin Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları ise sırasıyla .924; .929; .834 ve .915 olarak hesaplanmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışmaları ile hesaplanan Cronbach Alpha değerleri LEGO robotik öğretim uygulamalarını kabulü ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı olduğunu göstermektedir. | tr_TR |
dc.language.iso | eng | tr_TR |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi | tr_TR |
dc.relation.isversionof | 10.14686/buefad.337738 | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | LEGO | tr_TR |
dc.subject | Robotic | tr_TR |
dc.subject | Technology acceptance model | tr_TR |
dc.subject | Scale development | tr_TR |
dc.subject | LEGO mindstorms | tr_TR |
dc.subject | Robotik | tr_TR |
dc.subject | Teknoloji kabul modeli | tr_TR |
dc.subject | Ölçek geliştirme | tr_TR |
dc.title | Developing the acceptance scale of lego robotics instructional practices: validity and reliability studies | tr_TR |
dc.title.alternative | Lego robotik öğretim uygulamalarının kabulü ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışmaları | tr_TR |
dc.type | article | tr_TR |
dc.relation.journal | Bartın University Journal of Faculty of Education | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü | tr_TR |
dc.identifier.volume | 7 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 1 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 191 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 214 | tr_TR |