Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇukurbaşı, Barış
dc.contributor.authorYavuz Konokman, Gamze
dc.contributor.authorGüler, Bekir
dc.contributor.authorKartal, Seçil Eda
dc.date.accessioned2020-03-20T10:37:09Z
dc.date.available2020-03-20T10:37:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2778
dc.description.abstractIn the scope of the study it was aimed to develop the acceptance scale of LEGO robotics instructional practices to determine the prospective teachers’ acception of LEGO robotics instructional practices. Scale development study was carried out with the help of 360 prospective teachers having been educated at Bartin University during the 2016-2017 academic semester. Before testing form of the scale was applied to the prospective teachers, they had been introduced on LEGO Mindstorms EV3 set and how to integrate these sets into learning and teaching process. Item analysis studies were done with the correlational analysis method and the factor structure of the scale was determined with the exploratory and confirmatory factor analysis methods. Both exploratory and confirmatory factor analysis studies indicated the scale had one factor and four components. The components of the scale was called as perceived benefit, perceived easy use, intention to use and attitude. Cronbach Alpha reliability parameter of the whole scale was found as .956 and Cronbach Alpha reliability parameters of the components of the scale were found respectively as .924; .929; .834, .915. Exploratory and confirmatory factor analysis studies as well as Cronbach Alpha parameters indicated the acceptance scale of LEGO robotics instructional practices has been a reliable and valid data collection tool.tr_TR
dc.description.abstractÇalışma kapsamında öğretmen adaylarının LEGO Robotik öğretim uygulamalarını benimseme ve kabul etme durumlarını belirlemek için “LEGO Robotik Öğretim Uygulamalarının Kabulü” ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçek geliştirme çalışması 2016-2017 öğretim yılında Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 360 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçek deneme formu öğretmen adaylarına uygulanmadan önce çalışma grubunun tamamına LEGO Mindstorms EV3 ve LEGO Mindstorms EV3 setinin öğrenme öğretme süreçlerinde nasıl kullanılabileceğine ilişkin temalarda video gösterimiyle tanıtım yapılmıştır. Madde analizi çalışmaları korelasyona dayalı analiz yöntemiyle gerçekleştirilmiş; ölçeğin faktör yapısı açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışmalarıyla ortaya konmuştur. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışmaları ölçeğin tek faktörlü dört bileşenli bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir. Ölçek bileşenleri algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, tutum ve kullanıma yönelik niyet olarak adlandırılmıştır. Ölçeğin bütününe ilişkin hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .956; ölçeğin bileşenlerine ilişkin Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları ise sırasıyla .924; .929; .834 ve .915 olarak hesaplanmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışmaları ile hesaplanan Cronbach Alpha değerleri LEGO robotik öğretim uygulamalarını kabulü ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı olduğunu göstermektedir.tr_TR
dc.language.isoengtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesitr_TR
dc.relation.isversionof10.14686/buefad.337738tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectLEGOtr_TR
dc.subjectRobotictr_TR
dc.subjectTechnology acceptance modeltr_TR
dc.subjectScale developmenttr_TR
dc.subjectLEGO mindstormstr_TR
dc.subjectRobotiktr_TR
dc.subjectTeknoloji kabul modelitr_TR
dc.subjectÖlçek geliştirmetr_TR
dc.titleDeveloping the acceptance scale of lego robotics instructional practices: validity and reliability studiestr_TR
dc.title.alternativeLego robotik öğretim uygulamalarının kabulü ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışmalarıtr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalBartın University Journal of Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümütr_TR
dc.identifier.volume7tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage191tr_TR
dc.identifier.endpage214tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster