dc.contributor.author | Avcı, Görkem | |
dc.contributor.author | Gümüş, Nevzat | |
dc.date.accessioned | 2020-04-14T10:46:08Z | |
dc.date.available | 2020-04-14T10:46:08Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2881 | |
dc.description.abstract | 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri, tarihi ve kültürel mekânlar, kütüphaneler, doğal sit alanları ve ören yerleri, ziyarete açık endüstriyel kuruluşlar ile üniversiteler gibi yerlerin okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim eğitim/öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi ve bu yolla üretilecek öğretmen kılavuz kitapları sayesinde bu alanların “Okul Dışı Öğrenme Ortamı” olarak daha etkin kullanılması için çalışma başlatmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, 2023 Hedefleri kapsamında belirlenen 2023 Eğitim Vizyonu belgesinde Okul dışı eğitimi değerlendirmek ve bu kapsamda gerçekleşen gelişmeleri ortaya koymaktır. Araştırmada nitel metodoloji kapsamında doküman inceleme kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağı olarak, 2023 Eğitim Vizyonu belgesi ve Okul Dışı Öğrenme Ortamları Kılavuzu incelenmiştir. İncelemeler sonucunda; MEB 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında Okul dışı eğitime, Temel Eğitim temasında yer alan “Yenı̇lı̇kçı̇ Uygulamalara İmkân Sağlanacak” şeklindeki 2. Hedef’in 2. Eyleminde ve Ortaöğretim temasında yer alan “Akademı̇k Bı̇lgı̇nı̇n Becerı̇ye Dönüşmesı̇ Sağlanacak” şeklindeki 2. Hedef’in 3. Eyleminde yer verdiği görülmüştür. MEB 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında oluşturulan Okul dışı öğrenme ortamları kılavuzunda, kazanım ve öğrenme ortamı eşleştirmesini sınıf düzeyi ve yaşanılan yere uygun olacak şekilde nasıl yapılacağı ile ilgili iş ve eylemleri Uygulama takvimi ile belirtmiştir. Bu doğrultuda Milli Eğitim Müdürlükleri ilgili eşleştirme ve belirleme işlerini görevli öğretmenler aracılığıyla “Okul Dışı Öğrenme Portalı” üzerinden gerçekleştirmiş ve işlemlerin sonucunda paylaşımlarda (kılavuz kitap/e-kitap) bulunmuşlardır. Sonuç olarak, 2023 Eğitim Vizyonunda Okul dışı eğitime yer verildiği ve bu doğrultuda oluşturulan Okul Dışı Öğrenme Ortamları Kılavuzu ile de sürecin ortaya koyulduğu, uygulama boyutunda ise Milli Eğitim Müdürlüklerinin yerel boyutta çalışmalar yaptığı görülmektedir. Öğrencilerin eğitim/öğretim programlarındaki kazanımları yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine katkı sağlamak amacıyla yürütülen bu çalışmaların, Okul dışı eğitimin ülkemizdeki gelişimine önemli düzeyde katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | 2023 eğitim vizyonu | tr_TR |
dc.subject | Okul dışı eğitim | tr_TR |
dc.subject | Okul dışı öğrenme | tr_TR |
dc.subject | 2023 educational vision | tr_TR |
dc.subject | Out-of-school education | tr_TR |
dc.subject | Out-of-school learning | tr_TR |
dc.title | 2023 eğitim vizyonu ve okul dışı eğitim | tr_TR |
dc.title.alternative | 2023 education vision and outdoor education | tr_TR |
dc.type | conferenceObject | tr_TR |
dc.relation.journal | Ankara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | tr_TR |