Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin antibiyotik kullanma durumlarının incelenmesi
Göster/ Aç
Tarih
2010Yazar
Çelik, Sevim
Alacadağ, Mine
Erduran, Yeliz
Berberkayar, Nilüfer
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Amaç: Çalışmanın amacı, öğrenci hemşirelerin antibiyotik kullanma sıklıklarını, antibiyotik
kullanımına ilişkin davranışlarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri belirlemektir.
Yöntem: Kesitsel tipteki bu çalışma, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sağlık
Yüksekokulu’nda okuyan 290 öğrenci ile anket uygulanarak yapılmıştır. Veriler, tanımlayıcı
istatistiksel yöntemler, ki-kare ve Fisher’s Exact testleri ile değerlendirilmiştir. Bulgular:
Öğrencilerin %93.8’i en az bir kez antibiyotik kullanmış ve %77.9’u antibiyotik kullanımına
doktor reçetesiyle başlamıştır. Sıklıkla kız öğrencilerin (%80.2) ve birinci sınıf okuyan
öğrencilerin (%37.8) antibiyotik kullanımına doktor reçetesiyle başladığı belirlenmiştir
(p<0.05). Reçetesiz antibiyotik kullanan öğrencilerin %38.3’ünün kendi bilgisi ile
antibiyotiğe başladığı belirlenmiştir. Öğrencilerin antibiyotik ile birlikte en sık ağrı kesici
(%66.4) kullandıkları belirlenmiştir. Sonuç: Çalışma sonucunda, öğrencilerin doğru
antibiyotik kullanımı konusundaki bilgilerinin pekiştirilmesi önerilmektedir.
Anahtar kelimeler: Antibiyotikler; antibiyotik kullanımı; öğrenci hemşire
Bağlantı
https://arastirmax.com/en/system/files/dergiler/161047/makaleler/7/1/arastrmx_161047_7_pp_1124-1135.pdfhttp://hdl.handle.net/11772/2901