dc.contributor.author | Yılmaz, Ömer | |
dc.contributor.author | Akgün, Nuri | |
dc.date.accessioned | 2020-04-27T07:54:31Z | |
dc.date.available | 2020-04-27T07:54:31Z | |
dc.date.issued | 2019-10-11 | |
dc.identifier.citation | Yılmaz, Ö. & Akgün, N. (2019). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki
ilişki. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (3), 1147-1159. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/2925 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini Bartın kent merkezinde yer alan 11’i ilkokul, 10’u ortaokul olmak üzere toplam 21 okul oluşturmaktadır. Evrendeki 21 okulun tamamına ulaşılmıştır. Araştırmanın örneklemi uygun örnekleme yöntemi ile ulaşılan 237 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırma, tarama modelindedir. Tarama modeli nicel araştırma yöntemlerinden biridir. Tarama modeli var olan durumu olduğu gibi belirlemeye çalışan bir yöntemdir. Araştırmada ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki araştırıldığı için ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; ilkokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma algılarının “çok düşük” düzeyde olduğu; örgütsel uyum düzeylerinin “yüksek” olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma algılarının “çok düşük” düzeyde olduğu; örgütsel uyum düzeylerinin “yüksek” olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ilkokul öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum arasında negatif yönlü, orta düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir (R=-,394; p<0,050). Ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre; örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasında negatif yönlü, düşük düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir (R=-,202; p<0,050). | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Abant İzzet Baysal Üniversitesi | tr_TR |
dc.relation.isversionof | 10.17240/aibuefd.2019.19.49440-576144 | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Örgütsel dışlanma | tr_TR |
dc.subject | Örgütsel uyum | tr_TR |
dc.subject | Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Education | tr_TR |
dc.subject | Organizational ostracism | tr_TR |
dc.subject | Organizational fit | tr_TR |
dc.title | İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki | tr_TR |
dc.title.alternative | The relationship between primary and secondary school teachers’ perceptions of organizational ostracism and organizational fit | tr_TR |
dc.type | article | tr_TR |
dc.relation.journal | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | tr_TR |
dc.identifier.volume | 19 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 3 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 1147 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 1159 | tr_TR |