Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ömer
dc.contributor.authorMemişoğlu, Salih Paşa
dc.date.accessioned2020-04-27T08:03:13Z
dc.date.available2020-04-27T08:03:13Z
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.citationYılmaz Ö. & Memişoğlu SP. (2019). Yükseköğretim kurumlarında akademik performans değerlendirmeye ilişkin akademisyen görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 9(3), 542-554.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2926
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretim elemanlarının akademik performans değerlendirmeyle ilgili olarak görüşlerini inceleyip değerlendirmektir. Araştırmanın modeli nitel araştırma modellerinden olan olgubilim (fenomenoloji) modelindedir. Verilerin toplama sürecinde; öğretim elemanlarının akademik performans değerlendirme hakkındaki görüşlerini ortaya koymak amacıyla araştırmacı tarafından bir görüşme formu oluşturulmuştur ve görüşme formunda akademik performans değerlendirmeye ilişkin beş nitel soru yer almaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Batı Karadeniz Bölgesindeki bir devlet üniversitesinde görevli, amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi ile seçilmiş 21 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Akademik performans değerlendirmenin gelişimine ilişkin olarak niteliğin geri planda kaldığı ve şaibeli yayınların akademide oluşturduğu sorun vurgulanırken aynı zamanda akademik performans değerlendirme sistemlerinin kaliteye sağladığı katkı ifade edilmiştir. Nicelik açısından bakıldığında ise akademik performansın değerlendirilmesinde daha çok ölçülebilir performansın ön planda tutulduğu, ayrıca daha çok yayın yapmaya özendirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Yükseköğretim kurumlarındaki akademik performans değerlendirme ölçütlerinde yer alan unsurlara ilişkin olarak bilimsel faaliyetler, öğretim faaliyetleri ve diğer faaliyetlerin ön olduğu belirlenmiştir. Akademik performans değerlendirme sistemlerinde öğretim faaliyetlerinin değerlendirilmesine ilişkin olarak öğretim boyutuna ve öğrenci boyutuna vurgu yapılmıştır. Akademik performans değerlendirmede akademik yayınların değerlendirilmede değerlendirme süreci ile kalitenin ön planda olduğu görülmektedir. Akademik performans değerlendirmenin öğretim elemanlarına yönelik motivasyonda maddi kazanç ile dışsal motivasyon sağladığı ve kaliteli yayın yapmayı teşvik ettiği belirlenmiş, ayrıca alana özgü farklılıklar dikkate alınmadığı ve yeterince motive edici olmadığı vurgulanmıştır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.relation.isversionof10.5961/jhes.2019.353tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYükseköğretimtr_TR
dc.subjectPerformans değerlendirmetr_TR
dc.subjectÖğretim elemanlarıtr_TR
dc.subjectHigher educationtr_TR
dc.subjectAcademic stafftr_TR
dc.subjectPerformance evaluationtr_TR
dc.titleYükseköğretim kurumlarında akademik performans değerlendirmeye ilişkin akademisyen görüşleritr_TR
dc.title.alternativeAcademicians’ Views on Academic Performance Evaluation in Higher Education Institutionstr_TR
dc.title.alternativeAcademicians’ views on academic performance evaluation in higher education institutionstr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalYükseköğretim ve Bilim Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümütr_TR
dc.identifier.volume9tr_TR
dc.identifier.issue3tr_TR
dc.identifier.startpage542tr_TR
dc.identifier.endpage554tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster