Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaşartürk, Fatih
dc.contributor.authorÖzel, Bilge
dc.date.accessioned2020-04-28T12:22:38Z
dc.date.available2020-04-28T12:22:38Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationÖzel, B. (2019). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine yönelik yaşam doyum, tatmin ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2950
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Bartın Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine yönelik yaşam doyum, serbest zaman tatmin ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkiler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Bartın Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 1546 öğrenci, örneklem grubunu ise gönüllülük esasına dayalı olarak tesadüfî şekilde seçilmiş 645 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntem kısmında taramaya yönelik ve betimsel bir araştırma modeli uygulanmıştır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacının hazırladığı; ‘’Demografik Bilgi Formu’’, Diener ve arkadaşları (1985) tarafından geliştirilen, Köker(1991)Türkçeye uyarladığı “Yaşam Doyum Ölçeği”, Rosenberg (1965) tarafından geliştirilmiş ve Türkçe geçerlik güvenilirlik çalışmaları Çuhadaroğlu (1986) tarafından yapılan “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği”, Beard ve Ragheb (1980) geliştirdikleri ve Karlı, Polat, Yılmaz ve Koçak (2008) geçerlilik-güvenirlilik çalışmalarını yaparak beraberinde Türkçeye tercüme ettikleri “Serbest Zaman Tatmin Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilmiş olan veriler SPSS paket programında istatistik işlemlere tabi tutulmuştur. Veri analizinde; yüzde, frekans, ortalama, t testi, ANOVA testi, Pearson korelasyon testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularında, yaşam doyumu ve serbest zamanın tatmininde kadın katılımcılar erkek katılımcılara oranla yüksek ortalamalara sahip durumda oldukları görülürken benlik saygısı konusunda erkek katılımcıların kadın katılımcılara oranla daha yüksek ortalamalara sahip oldukları sonucuna varılmıştır. Genel olarak veriler incelendiğinde katılımcıların yaşının büyüdükçe yaşam doyumunun azaldığı,katılımcılarda yaşam doyumu arttıkça benlik saygısının azaldığı, katılımcıların gelir düzeyinin artması ile yaşam doyum oranlarının iyileştiği sonuçlarına varılmaktadır ve akademik ortalaması diğer katılımcılara oranla daha yüksek olan katılımcıları serbest zaman tatmininin alt boyutu olan estetik boyutta yüksek ortalamalara sahip durumda oldukları, estetik boyutta daha yüksek puanlara sahip olan katılımcıların yaşam doyumları konusunda diğerlerine oranla yüksek ortalamalara sahip oldukları görülmektedir. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine yönelik olarak yaşam doyum, serbest zaman tatmini ve benlik saygıları durumlarının cinsiyet, yaş, maddi durum, ailenin aylık geliri, bölüm, sınıf, akademik başarı, rekreasyon faaliyetine ayrılan günlük zaman süresi değişkenlerine göre farklılıklar gösterdikleri tespit edilmektedir. Sonuç olarak, rekreasyon faaliyetlerine katılımda yaşam doyum, serbest zaman tatmini ve benlik saygısı etkileri olumludur.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study, the relationship between the levels of life satisfaction, free time satisfaction and self-esteem of recreation activities of the students of Bartın University Faculty of Sport Sciences was tried to be revealed. The population of the study consisted of 1546studentsstudying at Bartın University Faculty of Sport Sciences, and the sample group consisted of 645 randomly selected volunteers. In the method part of the research, a descriptive research model was applied. Questionnaire was used as data collection method. There search was prepared by there searcher as a data collection tool; The Personal Information Form, was developedby Diener et al. (1985) and adapted to Turkish by Köker (1991). “Rosenberg Self-Esteem Scale” was developed by Beardand Ragheb (1980) and Karlı et al. (2008) Free Time Satisfaction Scaleand “Demographic Information Form prepared by there searcher. In the method part of there search, a descriptive are search model was applied. Questionnaire was used as data collection method. The research was prepared by the researcher as a data collectiontool;’’ Personal Information Form’’, Life Satisfaction Scale, adapted by Köker(1991) into Turkish, Rosenberg Self-Esteem Scale, which was conductedby Çuhadaroğlu (1986), was conductedby Karlı et al. (2008) “Free Time Satisfaction Scale ve and “Demographic Information Form prepared by the researcher, which they translated into Turkish by conducting validity-reliability studies.The obtained data were subjected to statistical processes in SPSS package program. In data analysis; percentage, frequency, mean, t-Test, ANOVA test, Pearson correlation tests were used. According to the outcomes of the study, it is concluded that female students are better in terms of self-esteem than female students in life satisfaction and free time satisfaction. In general, when the data is examined, it is concluded that life satisfaction decreases as the age of the students grows, self esteem decreases as the life satisfaction increases, the life satisfaction increases with the increase in the students level of life. It is seen that students who have higher scores in aesthetic dimension are better in life satisfaction than others. As a result of the research, it was found that the life satisfaction, free time satisfaction and self-esteem status of the university students for recreation activities differed according to the variables of gender, age, financial status, monthly income of the family, department, class, academic success and daily time allocated to recreationactivities.As a result, the effects of life satisfaction, free time satisfaction and self-esteem are positive in participation in recreation activities.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÜniversite öğrencileritr_TR
dc.subjectBenlik saygısıtr_TR
dc.subjectSerbest zaman tatminitr_TR
dc.subjectUniversity studentstr_TR
dc.subjectLife satisfactiontr_TR
dc.subjectFree time satisfactiontr_TR
dc.titleÜniversite öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine yönelik yaşam doyum, tatmin ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAn examination of relationships between life satisfaction, satisfaction and selfesteem levels of recreational activities of university studentstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor A.B.D. Yüksek Lisans Programıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster