Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelebi, Murat
dc.contributor.authorKaya, Aykut
dc.date.accessioned2020-04-28T12:30:29Z
dc.date.available2020-04-28T12:30:29Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationKaya A. (2020) İlköğretim kurumları ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik görüş ve tutumlarının incelenmesi Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2952
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik görüş ve tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, ilköğretim kurumları ikinci kademede öğrenim gören olan öğrenciler, örneklem grubunu ise gönüllülük esasına dayalı olarak tesadüfî şekilde seçilmiş 424 [n(erkek)=196, n(kadın)=228] öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma da mevcut durumu ortaya çıkartmak içinbetimsel yöntem uygulanmıştır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Araştırmada; Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği” (BESTÖ), veri toplama aracı olarak araştırmacının hazırladığı; ‘’Demografik Bilgi Formu’’ kullanılmıştır.Toplanan verilerin analizi parametrik hipotez testleriyle analiz edilerek betimsel istatistik için yüzde ve frekans dağılımları ile aritmetik ortalama ve standart sapma analizleri yapılmış iki grup arasındaki farklar T testi, ikiden fazla olan grup arasındaki fark ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır. Çalışmada, cinsiyet değişkenine göre erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik görüş ve tutumlarının kadın öğrencilere göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Yaş değişkeni incelendiğinde 10 yaş ile 15 yaş arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Sınıf değişkeni incelendiğinde ise 5. ve 8. Sınıf öğrencileri arasında anlmalı bir fark elde edilmiştir.Öğrencilerin spor yapma ve spor yapmama durumları, öğrencilerden sıklıkla spor yapanların, yaşları, sınıfları ve aktif spor yapma değişkenleri ile beden eğitimi ve spor dersine yönelik görüş ve tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Kardeş sayıları, ailelerinin ekonomik boyutları, babalarının eğitim durumları, annelerinin eğitim durumları, baba meslekleri, anne meslekleri değişkenleri ile beden eğitimi ve spor dersine yönelik görüş ve tutumlarında anlamlı bir farklılık bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the opinions and attitudes of the students in the second level of primary education towards physical education and sports lesson.The universe of the research is the students who are studying at the second level of primary education institutions, the sample group consisted of 424 [n (male) = 196, n (female) = 228] randomly selected students on a voluntary basis.A descriptive method was applied to reveal the current state of the method.In the study; “Physical Education and Sports Attitude Scale” (BESTÖ), developed by Demirhan and Altay (2001), was prepared by the researcher as a data collection tool; "Demographic Information Form" has been used.The analysis of the collected data was analyzed by parametric hypothesis tests. For descriptive statistics, the percentage and frequency distributions and the arithmetic mean and standard deviation analyzes were performed, the differences between the two groups were used as the T test and the difference between the groups with more than two was used as one-way analysis of variance (ANOVA). In the study, it was found that male students' views and attitudes towards physical education and sports lessons were higher than female students according to gender.When the age variable was examined, it was seen that there was a significant difference between the ages of 10 and 15. When the class variable is examined, a significant difference has been obtained between 5th and 8th grade students. A significant difference was found between students 'sports and non-sports status, students' frequent sports, their ages, classes and variables of active sports and their views and attitudes towards physical education and sports lesson. It was concluded that there were no significant differences in the number of siblings, the economic dimensions of their families, their father's educational status, their mother's educational status, father's professions, mother's professions, and their views and attitudes towards physical education and sports.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİlköğretimtr_TR
dc.subjectBeden eğitimi ve sportr_TR
dc.subjectTutumtr_TR
dc.subjectPrimary educationtr_TR
dc.subjectPhysical education and sportstr_TR
dc.subjectAttitudetr_TR
dc.titleİlköğretim kurumları ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik görüş ve tutumlarının incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of the opinions and attitudes of physical education and sports course of primary school studentstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor A.B.D. Yüksek Lisans Programıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster