Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşkol, Melih
dc.contributor.authorGörbüz, Engin
dc.date.accessioned2020-04-30T07:35:34Z
dc.date.available2020-04-30T07:35:34Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationGörbüz, E. (2019). Perakendeci markalı ürünlerin tüketicilerin tutum ve sadakatine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2970
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışma, perakendeci markalı ürün tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlerin marka sadakatine etkisinin araştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma verileri, perakendeci markalı ürünleri tercih eden 402 kişiden anket yoluyla elde edilmiş ve SPSS ve AMOS paket programları ile verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada perakendeci markalı ürün tercihinde bulunan tüketicilerin; algılanan risk, algılanan kalite, algılanan fiyat ve mağaza imajı faktörlerine karşı tutumları incelenmiş ve bu tutumun perakendeci markaya karşı bir sadakat oluşturup oluşturmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca bu noktada; tüketicilerin cinsiyetleri, medeni durumları, gelir durumları, meslekleri, eğitim durumları ve yaşlarının tercih noktasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı sorularına cevap aranmıştır. Çalışma verileri incelendiğinde, perakendeci markalı ürün tercihinde bulunan tüketicilerin algılanan fiyat ve mağaza imajı; perakendeci markaya karşı tutumu anlamlı bir biçimde etkilerken, algılanan kalite ve algılanan risk anlamlı bir biçimde etkilememektedir. Bununla beraber perakendeci markaya karşı tutumum marka sadakati üzerinde anlamlı bir etkisi vardır. Ayrıca perakendeci markalı ürün tercihinde bulunan tüketicilerin demografik verilerine göre analiz yapılığında anlamlı farklılıklar olduğu gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThis study is conducted to determine the factors that influence the retailer branded product preference and to investigate the impact of these factors on brand loyalty. The data is collected through 402 questionnaires that are applied to consumers who prefer the retailer branded products and analyzed with SPSS package program. In this study, the attitude of consumers who prefer retailer branded products towards factors of perceived risk, perceived quality, perceived price and store image is examined and it is attempted to determine whether this attitude constitutes a loyalty to retailer brand. Furthermore, it is attempted to answer the question of whether there exists a significant difference in sexes, marital status, income status, occupation, educational status and age of consumers. In the analysis of data, the perception of price and store image among consumers who prefer retailer branded products significantly affects the attitude towards retailer brand; but the perception of quality and risk does not have a significant effect on the attitude towards retailer brand. However, the attitute towards retailer brand has a significant effect on brand loyalty. In addition, it is observed that there are significant differences among consumers who prefer retailer branded products with respect to their demographic condition.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMarkatr_TR
dc.subjectPerakendeci markasıtr_TR
dc.subjectPerakendeciliktr_TR
dc.subjectTüketici tercihleritr_TR
dc.subjectBrandtr_TR
dc.subjectRetailer brandtr_TR
dc.subjectRetailingtr_TR
dc.subjectConsumer preferencestr_TR
dc.titlePerakendeci markalı ürünlerin tüketicilerin tutum ve sadakatine etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe impact of retailer branded products on the attitude and loyalty of customerstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme A.B.D. Yüksek Lisans Programıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster