Browsing Eğitim Bilimleri Enstitüsü by Subject "Education"
Now showing items 41-60 of 70
-
Ortaokul öğrencilerinin olasılıksal akıl yürütme seviyelerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-12)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin öznel, geçişken, informel niceliksel ve sayısal seviyelerindeki olasılıksal akıl yürütmelerini incelemektir. Ayrıca bu araştırmada öğrencilerin olasılıksal akıl yürütmelerinin ... -
Ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-17)Bu çalışmanın amacı ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamaları hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma Zonguldak ili Çaycuma ilçesinde 10 farklı ortaokulda görev yapan 42 öğretmenle ... -
Ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin spor yapma değişkenlerine göre sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Çalışma evrenini ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 500 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılan ölçek bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcıların kişisel bilgilerinin belirlenmesi ... -
Ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-17)Çalışmanın amacı, ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve sosyal beceri düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Çalışmanın evreni, Ankara ili, Yenimahalle İlçesindeki 10 ... -
Öğrenci koçluğu destekli kuantum öğrenme yaklaşımının fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-09-10)Bu çalışmanın amacı, öğrenci koçluk destekli kuantum öğrenme yaklaşımı temel alınarak yapılan öğretimin, öğrencilerin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisini araştırmaktır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin ... -
Öğretmen adaylarının algın öğrenme ortamlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-16)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının algın öğrenme ortamlarına ilişkin görüşlerinin demografik özellikler ve algın öğrenme durumu/araçları kapsamında belirlemektir. Yaşam boyu öğrenmeyi yaşam boyu yapan algın öğrenme ... -
Öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ile üstbilişsel farkındalık düzeylerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-17)Bu tez çalışmasının amacı öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ile üstbilişsel farkındalık düzeylerinin incelenmesi; çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesidir. Ayrıca, sorgulama ... -
Öğretmen adaylarının üniversite ilk yıl deneyimlerinin akademik motivasyon ve akademik başarı açısından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-23)Bu araştırmanın odak noktası üniversite öğrencilerinin üniversiteye uyum sağlayamaması ve bu uyum problemi sonucunda üniversitede alınan eğitimin etkisinin ve kalitesinin düşmesidir. Temel anlamda öğrencinin akademik ... -
Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bilgi okuryazarlığı becerileri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-05-24)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bilgi okuryazarlığı becerileri düzeyini belirlemek ve bu iki değişken arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli ... -
Öğretmenlerin eğitim felsefeleri eğilimi ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişki
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-29)insanları diğer canlılardan ayıran düşünme aktivitesi, ilk insandan beri var olan ve öneminin zamanla farkına varılan bir husustur. düşünmenin öneminden hareketle bu konu üzerinde çalışmalar yapılmış ve düşünme şekilleri ... -
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Mardin il merkezindeki okul öncesi, ilkokul, ortaokul ... -
Sesli düşünme stratejisinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-17)Okuma becerisi bilgi edinmenin en önemli kaynaklarından birisidir. Okumanın asıl amacı okuduğunu anlamadır. Okuduğunu anlama becerisinin nasıl geliştirileceğine dair süregelen tartışmalar ve araştırmalar okuduğunu anlama ... -
Sivil toplum kuruluşlarında görev alan gençlerin yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik görüşleri
(Bartın Üniversitesi, 2019-07-11)Sivil toplum kuruluşlarının birey, toplum ve karar alma süreçleri üzerine olan etkileri son yıllarda artan bir öneme sahip olmuştur. Yaşam boyu öğrenme ise anne karnından mezara kadar bireylerin ihtiyaç duydukları tüm ... -
Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yönteminin hayal gücüne yönelik bir eylem araştırması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-24)Yaratıcı drama, öğrencilerin kendi oyunlarını üretmeleri ve hayal gücüyle harmanlayıp ürettikleri bu ürünü özgürce sergilemeleri anlamına gelmektedir. Yaratıcı drama sürecinde öğrencilerin kendi metinlerini kendilerinin ... -
Sosyobilimsel biyoloji konularının fen bilgisi öğretmen adaylarının yazılı argümantasyon becerilerine etkisi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-16)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji temelli sosyobilimsel konularda yazılı argümantasyon becerilerini belirlemektir. Çalışma durum çalışması olup, 2017-2018 akademik yılının güz döneminde Bartın ... -
STEM etkinliklerinin fen öğretmeni adaylarının STEM farkındalıkları, tutumları ve görüşleri üzerine etkisinin belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-06)Bu araştırmanın amacı STEM etkinlikleri hazırlayan fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM ile ilgili farkındalıklarını, tutumlarını belirlemek ve STEM hakkındaki görüşlerini incelemektir. Bu araştırmada karma araştırma ... -
Sınıf öğretmenlerinin ve adaylarının enerji ve besin öğesi alımları (beslenme alışkanlıkları) ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-02-02)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ve adaylarının enerji ve besin öğesi alımları (beslenme alışkanlıkları) ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi ve ilişkilendirilmesidir. ... -
Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavlarına ilişkin 9. sınıf öğrencilerinin görüşleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-09-07)Araştırmanın amacı, temel eğitimden ortaöğretime geçişte yapılmakta olan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavlarına ilişkin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel araştırma ... -
Türkçe dersi 4. sınıf öğretim programının öğrencilerin eleştirel okuma becerilerini geliştirme açısından incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-11)Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersi 4.sınıf öğretim programının öğrencilerin eleştirel okuma becerilerini geliştirme açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Bartın merkeze bağlı 4.sınıf öğrencileri ve öğretmenleri ... -
Türkçe öğretmenlerinin mesleki etik davranışlarına ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-19)Araştırmanın amacı, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretmenlerinin mesleki etik davranışları hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada karma yöntemin açıklayıcı deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel ...