Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCengiz, Recep
dc.contributor.authorElaltunkara, Cahide
dc.date.accessioned2018-01-29T11:42:59Z
dc.date.available2018-01-29T11:42:59Z
dc.date.issued2017-10-05
dc.date.submitted2017-10-05
dc.identifier.citationElaltunkara, C. (2017). 16 haftalık spor eğitiminin otizmli çocuklarda temel motor becerileri üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/354
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; spor eğitiminin otizmli çocuklarda temel motor becerileri üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmaya 13 otizmli çocuk katılmıştır. Otizmli çocukların spor eğitimi almadan önceki temel motor becerileri ve 16 haftalık spor eğitimi aldıktan sonraki temel motor becerileri arasındaki fark ortaya çıkarılmak istenmiştir. Deney modelli çalışmada spor eğitimi öncesi ve spor eğitimi sonrası değerler karşılaştırılmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesi SPSS 20.0 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Test Bataryası ile denge, ince ve kaba motor gelişimi, yaşam becerileri ve öz bakım test verileri grup içi değişimler için nonparametrik Wilcoxon testi kullanılmıştır. Karşılaştırmalar için anlamlılık düzeyi olarak p<0.05 değeri seçilmiştir. Sonuç olarak; araştırmadaki bulgulara dayanarak temel motor becerisinde yetersiz kalan otistik çocukların 16 hafta yapılan spor eğitimi sonucunda temel motor becerisi gelişimlerinde olumlu bir gelişme olduğu görülmüştür. Öğrenilen becerilerin, günlük hayatta genellemesiyle otizmli bireylerin yaşamsal standartlarını olumlu yönde etkilemektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research: investigating the effects of sports training on autistic children's physicalabilities 13 autistic children has participated to the research. We have tried to bring to light the differences between the autistic children's abilities before the 16 week sport training and the after the 16 week sport training. The statistical evaluation of data was carried out by the usage of SPSS 20.0 statistical package program. The balance, thin and rough motor development with test battery, life experiences and self-maintanence tests were executed by non-parametric Wilcoxon test. The meaningness level for comparisons were chosen as p<0.05 value. Consequently: depending on theresults of the research, the autistic children who have inadequate physicalabilities have Show edobservable positive improvement sthroughout in this 16 week sports training. These obtained physicalim provements has affected these autistic children's daily life positively. For instance obtaining stabilization ability is fundamental for self reliance in addition to the that most of the Daily activities are depended on stabilization ability. Even in order to walk stabilization is required. Obtained vital abilities such as dressingclo thes, shoese tcareal so fundamental for self reliance and it provides convenience in daily life.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor eğitimien_US
dc.subjectOtizmen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSports trainingen_US
dc.subjectAutismen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.title16 haftalık spor eğitiminin otizmli çocuklarda temel motor becerileri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of 16 week sports training on autistic child children's physical abilitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster