dc.contributor.advisor | Şahan, Gülsün | |
dc.contributor.author | Özengi, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2018-02-06T12:42:15Z | |
dc.date.available | 2018-02-06T12:42:15Z | |
dc.date.issued | 2017-12-12 | |
dc.date.submitted | 2017-12-12 | |
dc.identifier.citation | Özengi, M. (2017).Halk eğitimi merkezlerinin kursiyer görüşlerine göre değerlendirilmesi : Amasra Halk Eğitimi Merkezi örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/376 | |
dc.description.abstract | Halk eğitimi, örgün eğitim çağı dışında kalan ve toplumun çoğunluğunu oluşturan yetişkinlerin, sürekli eğitime ihtiyaç duymaları nedeniyle önem taşımaktadır. Halk Eğitimi Merkezleri, topluma eğitim hizmetleri sunan en önemli eğitim kurumlarındandır. Bu bakımdan halk eğitimini, örgütlü, programlı, sistematik olarak yürüten Halk Eğitimi Merkezleri’nin kursiyer görüşlerine göre değerlendirilmesi önemlidir. Bu tez çalışmasının amacı Halk Eğitimi Merkezi kursiyerlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi ve çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, eğitim ve mesleki durumu vb.) ile olan ilişkisinin belirlenmesidir. Bu amaçla tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Amasra Halk Eğitimi Merkezi’nde eğitim gören 2202 kursiyer arasından tesadüfi yöntem ile seçilen 150 kursiyer oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve anketle elde edilmiştir. Geliştirilen anket güvenirliği Cronbach α değeri 0,81 olarak bulunmuştur. Elde edilen verilerin analizinde puan ortalamalarını karşılaştırmak için t-testi ve Anova (Varyans Analizi) kullanılmıştır. İkili analizlerde anlamlı farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla yapılan Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi yapılmıştır. Araştırma verilerinin analizi SPSS 21.0 programı ile yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre eğitim, mesleki ve gelir durumu değişkeninin kursiyerlerin Halk Eğitimi Merkezi’nin fiziksel durumu, eğitim öğretim süreci, yaşam boyu öğrenme boyutları üzerinde anlamlı bir farklılık olduğu görülürken, cinsiyet değişkeninin sadece fiziksel durum boyutunda anlamlı bir faklılık olduğu; yaş, medeni durum, katılınan kurs sayısı ve kurs programı, kurslardan haberdar olma durumuna göre, kursiyerlerin Halk Eğitim Merkezi’nin fiziksel durumu, eğitim öğretim süreci, yaşam boyu öğrenme boyutları
üzerinde anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Public education is important because of the fact that education is a constant need for adults who are out of the formal education age and constitute the majority of the society. In this context, Public Education Centers are the most important educational institutions that provide collective education services. In this respect, it is important to evaluate the Public Education Centers, which carry out public education, organized, programmed and systematically, according to the trainees' opinions. The purpose of this thesis is to examine the lifelong learning trends of the Public Education Center students and to determine their relation with various variables (gender, age, educational status). For this purpose, the screening method was used. The researchers' universe constitutes 150 randomly selected participants from 2202 trainees trained at the Amasra Public Education Center in the 2015-2016 academic year. The research data were collected through a personal information form and a questionnaire developed by the researcher. The developed questionnaire reliability was found as Cronbach α value at 0.81. In the questionnaire study, frequency analysis, descriptive statistics and t test, anova test and different group for Tukey HSD test were used. Analysis of the research data was done with SPSS 21.0 program. According to the results of the research, it is seen that while the educational status, vocational status and the income status variables have a significantly difference on the recognition of the trainees', it is seen that there is no meaningful difference in recognition of the training center, education process, lifelong learning scales according to the variables of gender, age, number of participating courses, participating course program | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Halk eğitimi | en_US |
dc.subject | Yaşam boyu öğrenme | en_US |
dc.subject | Yaşam boyu eğitim | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Public education | en_US |
dc.subject | Lifelong learning | en_US |
dc.subject | Life-long education | en_US |
dc.title | Halk eğitimi merkezlerinin kursiyer görüşlerine göre değerlendirilmesi : Amasra Halk Eğitimi Merkezi örneği | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation by student thoughts of public education centers: the case of Amasra educatıon center | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yaşam Boyu Öğrenme Anabilim Dalı | en_US |