Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUslu, Serdar
dc.contributor.authorErdem, Murat
dc.date.accessioned2018-02-07T07:04:29Z
dc.date.available2018-02-07T07:04:29Z
dc.date.issued2017-09-11
dc.date.submitted2017-09-11
dc.identifier.citationErdem, M. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği son sınıfta okuyan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/380
dc.descriptionTez, yazarı tarafından 11.09.2020 tarihine kadar erişime kısıtlanmıştır.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesi ve öğretmen adaylarının demografik özelliklerine göre tutumları arasında anlamlı farklılık olma durumunu tespit etmek amaçlanmıştır. Bu bağlamda yapılan araştırma tarama modeli niteliğindedir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Batı Karadeniz bölgesinde bulunan üniversitelerde beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışma evreni olarak bu bölgedeki beş üniversitede öğrenim gören 335 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem olarak çalışma evreninin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Ancak veri toplama aracını doldurarak araştırmaya katılan 280 öğretmen adayı bulunmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ölçeği kullanılmıştır. Kullanılan ölçeğin öğretmen adaylarına uygulanması sonucu elde edilen güvenirlik katsayısı 0,83 ile yüksek düzeyde güvenilir olduğu görülmektedir. Araştırmada kadın öğretmen adaylarının, erkek öğretmen adaylarına göre tutum düzeylerinin daha yüksek olduğu fakat cinsiyete göre anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anadolu fen lisesi mezunu olan öğretmen adaylarının düz lise mezunu olan öğretmen adaylarına göre tutumlarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının demografik özeliklerine göre öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasında anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the attitudes of the prospective physical education and sport teachers to the teaching profession and the meaningful difference between their attitudes according to their demographic characteristics. This study has a screening model. The participants include the physical education and sport teachers in universities located in the Western Black Sea region during the academic year 2017-2018. From 335 prospective teachers who study at five universities in this region, 280 teacher candidates participated in the survey by filling out the data collection tool. In the scope of the research, Attitude towards Teaching Profession Scale was used as data collection tool. As a results of the reliability studies of the scale in the participants of this study, it is seen that the reliability coefficient of the scale is .83. The results of the study show that female teacher candidates' attitudes were higher than male teachers' candidates but it was found that there was no significant difference according to sex. Anatolian high school graduates have higher attitudes than the high school graduates. It is concluded that there is no significant difference between the attitudes of the prospective teachers towards the teaching profession according to their demographic characteristics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectBeden eğitimi öğrencilerien_US
dc.subjectÖğretmenlik mesleğien_US
dc.subjectPhysical education studentsen_US
dc.subjectTeaching professionen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmenliği son sınıfta okuyan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of the attitudes of the senior class of physical education and sport pre-service teachers towards the teaching professionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster