Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSemerci, Çetin
dc.contributor.authorAkman, Ozan
dc.date.accessioned2018-02-08T06:32:52Z
dc.date.available2018-02-08T06:32:52Z
dc.date.issued2017-09-07
dc.date.submitted2017-09-07
dc.identifier.citationAkman, O. (2017). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavlarına ilişkin 9. sınıf öğrencilerinin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/383
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, temel eğitimden ortaöğretime geçişte yapılmakta olan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavlarına ilişkin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli çerçevesinde nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Zonguldak ili Ereğli ilçesinde devlet okullarında öğrenim gören 2715 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 1022 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin sınavlara ilişkin görüşlerini belirlemek üzere araştırmacı tarafından anket hazırlanmıştır. Anketler, dokuzuncu sınıf öğrencileri tarafından doldurulmuştur. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package of the Social Sciences) paket programı ile analiz edilmiştir. Analiz aşamasında bazı kişisel değişkenler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla chi-square testine ve yüzde-frekans değerlerine yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre bazı değişkenler açısından anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. TEOG sınavlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin genellikle olumlu olduğu ancak olumsuz görüşlerin de ortaya çıktığı sonucuna varılmıştır. Olumlu görüşlerden bazıları sınavların iki dönem ve oturumlar halinde olması, telafi sınavlarının olması, kendi okulunda sınava girmenin stresi azaltması, soruların okul müfredatı ile uyumlu olması şeklindedir. Olumsuz görüşlerden bazıları ise sistemin okul dışı kaynaklara yönelimi engellemediği, sanatsal, kültürel ve sportif etkinlikleri olumsuz etkilediği şeklindedir. Kültürel, sportif ve sanatsal etkinlikler değerlendirme sürecine dahil edilmelidir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to analyse the opinions of the 9th grade students related to the exams of passing primary education to secondary education (centralized common exams) which are applied during the period of passing primary education to secondary education. During the study, quantitative method was used within the frame of descriptive model. The population of the survey was formed by 2715 9th grade students which received their education in state schools during the period of 2015-2016 academic years, in Ereğli district of Zonguldak. The sample of the survey was formed by 1022 students. A questionnaire was prepared by the researcher with the aim of identifying the opinions of the students about the exams. Questionnaires were filled by the 9th grade students. Obtained results are analysed with the packaged software SPSS (statistical package of the social sciences). During the analysis process, chi-square test and frequency-percentage analysis values are included, in order to identify if there were meaningful discrepancies among some personality variables or not. According to the obtained results, it was confirmed that there are certain meaningful discrepancies in terms of some variables. It was concluded that most of the student opinions are positive about TEOG (the exam of passing from primary education to secondary education) but some adverse opinions emerged, too. Some of the positive opinions are exams’ being applied in two terms and sessions, make-up exams, reduced stress level thanks to the chance of taking the exam in their own school and the coherence between school syllabus and exam questions. Some of the adverse opinions, on the other hand, were that; system didn’t hinder the tendency to the extra scholastic sources and influence negatively the artistic, cultural and sportive activities. Cultural, sportive and artistic activities should be involved in the evaluation process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSınavlaren_US
dc.subjectOrtaöğretimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectExamsen_US
dc.subjectSecondaryen_US
dc.titleTemel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavlarına ilişkin 9. sınıf öğrencilerinin görüşlerien_US
dc.title.alternative9th grade students’ views about the exam of transition from primary to secondary educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster