Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkmen, Mutlu
dc.contributor.authorVarol, Serkan
dc.date.accessioned2018-02-12T07:54:35Z
dc.date.available2018-02-12T07:54:35Z
dc.date.issued2017-07-13
dc.date.submitted2017-07-13
dc.identifier.citationVarol, S. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının beden eğitimi öğretim yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/394
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; üniversitelerin beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören son sınıf öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere göre beden eğitimi öğretim yeterliklerine ilişkin seviyelerini belirlemek ve çözüm önerileri getirmektir. Örneklem grubunu; Coğrafi bölgeleri yansıtacak şekilde 13 üniversitede öğrenim gören 196 kadın (%41.9), 281 erkek (%58.1) olmak üzere toplam 477 beden eğitimi ve spor öğretmen adayı oluşturmaktadır. Betimsel istatistiklere yönelik veriler araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu”; beden eğitimi öğretim yeterlik algılarına ilişkin veriler ise Erbaş, Varol ve Ünlü (2014) tarafından Türkçeye uyarlanan “Beden Eğitimi Öğretim Yeterliği Ölçeği” ile toplanmıştır. 7 boyutlu, 3’lü likert tipli ve 35 maddeden oluşan ölçekten alınabilecek puan aralığı 35–105 arasındadır. Verilerin analizinde; yüzdeler (%), frekans (f) dağılımı, bağımsız gruplar için “t testi”, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Post Hock Testi istatistik teknikleri kullanılmıştır. Hata payı 0.05 olarak alınmıştır. Araştırmanın sonunda beden eğitimi ve spor öğretmeni adayı son sınıf öğrencilerinin beden eğitimi öğretim yeterliklerine ilişkin görüşleri yüksek seviyede (iyi düzeyde yaparım) olduğu gözlemlenmiştir. Çeşitli değişkenlere göre beden eğitimi öğretim yeterliği puan ortalamaları arasında istatistikî farkın olup olmadığını belirlemek için yapılan analizler sonucunda, cinsiyet, üniversite, araç-gereç yeterliği, derslerde kullanılan teknolojik materyal ve öğretim elemanlarının akademik yeterlik değişkenleri ile puan ortalamaları arasında istatistikî farkın olduğu saptanmıştır. Araştırmanın diğer değişkenleri arasında istatistikî anlamda bir farkın olmadığı ve bu değişkenlerin beden eğitimi öğretim yeterliği için bir önem arz etmediği düşünülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine physical education competence levels of senior year students, who are enrolled in the physical education and sports teaching departments of universities, in accordance with various variables and propose solutions in this regard. The sample group consist of 196 women (41.9%) and 281 men (58.1%), in total 477 physical education and sports teacher candidate who are studying at 13 different universities; the sample group is chosen in a such a way that reflects all geographical regions. Data for descriptive statistics are collected with “Personal Information Form” which is prepared by the researcher whereas data for physical education teaching competence perceptions are gathered with “Physical Education Teaching Competence Scale” which is adapted to the Turkish by Erbaş, Varol and Ünlü (2014). The score range that can be provided by 7-dimensional, 3-likert type and 35-item scale is between 35-105. Percentages (%), frequency (f) distribution, “t-test” for independent groups, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) and Post Hoc Test statistic techniques are used in data analysis. The error margin is determined as “0.05”. As a result of the research, it was observed that senior year students, who are physical education and sports teacher candidates, has high level opinions (I can teach very well) about their own physical education teaching competences. As a result of the analyzes which are conducted in order to determine whether there is a statistical difference between the average points of physical education teaching competence according to various variables, it was determined that there is a statistical difference between gender, University, equipment efficiency, technological tools used in the lectures, the competence variables of the academic instructors and point averages. It was found that, there was no statistical difference between the other variables of the study and therefore it is asserted that these variables were not significant for physical education teaching competence.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSpor öğretmenlerien_US
dc.subjectMesleki yeterliliken_US
dc.subjectTeacher candidatesen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectSport teachersen_US
dc.subjectProfessional competenceen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının beden eğitimi öğretim yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe study of physical education competence of physical education and sports teacher candidates according to various variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster