dc.contributor.advisor | Semerci, Nuriye | |
dc.contributor.author | Yıldız, Mesut | |
dc.date.accessioned | 2018-03-07T06:38:06Z | |
dc.date.available | 2018-03-07T06:38:06Z | |
dc.date.issued | 2018-01-29 | |
dc.date.submitted | 2018-01-29 | |
dc.identifier.citation | Yıldız, M. (2018). İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde yansıtıcı öğretim ile desteklenmiş basamaklı öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/428 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Yansıtıcı Öğretimle Desteklenmiş Basamaklı Öğretim yaklaşımı ile yapılandırmacı yaklaşıma uygun geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisini karşılaştırmak için yapılmıştır. Çalışma 2016-2017 eğitim- öğretim yılının bahar döneminde, Zonguldak ili Çaycuma ilçesinde bulunan iki ilkokulda yapılmıştır. Kümeleme analizi yapılarak deney ve kontrol grubu öğrencileri belirlenmiştir. Çalışmaya deney grubu olan ilkokuldan 34, kontrol grubu olan ilkokuldan 35 öğrenci olmak üzere 69 öğrenci katılmıştır. Uygulama “Yaşamımızda Elektrik/ Fiziksel Olaylar” ünitesi kapsamında deneysel bir çalışma olarak yapılmıştır. Çalışmanın veri toplama aracı, araŞtırmacının hazırlamış olduğu Fen Bilimleri Dersi başarı testi ile 25 soruluk Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği‟dir. Ölçekte yer alan “Fen ve Teknoloji” ifadesi uygulama öncesi “Fen Bilimleri” olarak değiŞtirilmiŞ ve gerekli analizler yapılmıştır. Ayrıca çalışmada nitel boyut olarak iki soruluk açık uçlu anket sorusu yer almaktadır. Anket sorularının cevapları içerik analizi yoluyla değerlendirilmiŞtir. Çalışmada baŞarı testi puanlarında, deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Ancak ön test-son test puanları arasındaki doğru cevapların artışındaki farklara bakıldığında deney grubunun ile kontrol grubu arasında anlamlı farklılık vardır. Tutum ölçeğine bakıldığında her iki grubun tutum ortalama puanları artmış, gruplar arasında anlamlı farklılık yoktur. Açık uçlu sorularda ise deney grubu öğrencilerinin derste öğrendikleri bilgileri ünlük yaŞamla iliŞkilendirmede daha baŞarılı olduğu söylenebilir. Yöntemin öğretmenlerin mesleki gelişimleri, öğrencilerin etkinliklere daha etkin katılmalarını sağlamak ve etkinlik seçme fırsatı verdiğinden farklı ders ve sınıflarda kullanmaları uygun olacağı araştırmacı tarafından belirtilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to compare the impact of layered curriculum supported by reflective instruction and the traditional constructivist approach on students' academic achievement and attitude.The study was performed on the spring semester of 2016 – 2017 academic year at two primary school located in Çaycuma, Zonguldak. The students of experiment and control group were determined using Cluster analysis. 34 students from the experimental group of primary school and 35 students from the control group of primary school that in total 69 students participated to study. The application was carried out as an experimental study within the scope of Electric / Physical Events in Our Lives" chapter. The data collection tool of the study is the Science and Technology Course Attitude Scale, which is a 25-item science and science achievement test that the researcher has prepared. The expression of “Science and Technology” located in the scale was changed as “science” before application and the required analyzes were performed. Also, the open-ended survey question of two-question take part as a qualitative dimension in the study. The content analysis was performed for the answer of survey question. There was no significant difference between the experimental and control group students in the achievement test scores in the study. However, when take a look the difference of pre and post test points there is a significant difference between the experimental and control group students. The average scores of both group increased when take a look attitude scale but there isn‟t significant difference among groups. As for in the survey question we may be say what the students of experiment group more successful that on the binding with daily life which their learned information in the class. This educational approach provide students that their more active participation to activity and an opportunity to choose an activity. Thus, it was stated that it would be beneficial for teachers to use this approach for their professional development in different lessons and classes. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Yansıtıcı öğretim | en_US |
dc.subject | Fen bilimleri | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Reflective teaching | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde yansıtıcı öğretim ile desteklenmiş basamaklı öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of layered curriculum supported by reflective teaching on academic achievement and attitude primary school 4th grade science course | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |