İlkokul 4. sınıf öğrencilerinde dart sporu uygulamasının dört işlem becerisi üzerinde etkisinin incelenmesi
Özet
Bu araştırma kapsamında, ilkokul 4.sınıfa devam eden öğrencilere dart sporu uygulaması yoluyla verilen eğitimin, öğrencilerin dört işlem problem kurma ve çözme becerilerinin gelişimine etkisinin olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla 15’er öğrenciden oluşan iki grup belirlenmiştir. Birinci grup olan deney grubuna ve ikinci grup olan kontrol grubuna ilk aşamada dört işlem becerisini ölçen bir başarı testi uygulanmıştır. Ön uygulamadan sonra deney grubuna haftada 40 dakika toplamda 12 hafta süreyle dart sporu uygulaması yapılmıştır ve kontrol grubunda yer alan öğrenciler ise normal öğrenimlerine devam etmiştir. Dört haftanın sonunda her iki grupta yer alan öğrencilere dört işlem becerisini ölçen başarı testi tekrar uygulanarak, son uygulama yapılmıştır. Araştırmanın modeli olarak ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, dart sporu uygulaması yapılan deney grubunun, dört işlem problem kurma ve çözme becerisinde daha fazla gelişim sağladığı bulunmuştur. Bu bulgular ışığında, ilkokullarda dart sporu gibi sportif uygulamaların yaygınlaştırılması ve bireysel sporların dört işlem problem kurma ve çözme üzerindeki etkilerinin karşılaştırmalı olarak araştırılmasına dair öneriler sunulmuştur. Within the scope of this research, it was aimed to investigate whether the education given by darts sports application to the students who continue to primary school 4th grade has an effect on the development of four operation problem building and solving skills. In the context of this purpose, two groups which consist of fifteen students were identified. An achievement test that measures four operation skills was applied to the first group, which is the experimental group, and for the second group, which is the control group in the first stage. After the pre-treatment, darts sport practice was applied for a total of 40 minutes per week for 12 weeks in the experimental group and the students in the control group continued their normal education. At the end of four weeks, the students who participated in both groups were applied the achievement test second time. Experimental pattern model with pre-test and post-test control group was used as the model of the research. As a result of the research, it was found that the experimental group who was applied darts sports improved their ability to developing and solving four operation problems more than the control group. In the light of these findings, proposals such as dissemination of sportive practices like darts sport in primary schools and comparative investigation of the effects of individual sports on development and solving of four operation problem were given.