Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSulak, Süleyman Erkam
dc.contributor.authorErdoğan, Mehtap
dc.date.accessioned2018-11-09T07:56:58Z
dc.date.available2018-11-09T07:56:58Z
dc.date.issued2018-08-01
dc.date.submitted2018-08-01
dc.identifier.citationErdoğan, M. (2018). Yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/476
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractTemel dil becerilerinden biri olan yazma, ilkokul birinci sınıftan itibaren öğrenciler için zor bir beceri olarak görülmektedir. Yazma becerisini öğrenciye hem sevdirmek hem de bu beceriyi öğrencinin zorlanmadan kullanabilmesi için farklı yöntem ve tekniklerden faydalanılmalıdır. Yaratıcı drama yöntemi öğrenciyi aktif hale getiren, eğlendirerek öğrenmeyi sağlayan, ders içi etkinliklerde kolayca uygulanabilen bir yöntemdir. Yaratıcı yazma becerisi de yaratıcı drama yöntemi gibi öğrencinin hayallerini ve düşüncelerini özgürce ortaya koyabilmesini sağlar. Bu yönüyle yaratıcı drama yöntemi, öğrencilerin yaratıcılığını ortaya çıkarmakta ve yaratıcı yazma becerilerine yardımcı olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisini incelemektedir. Yarı deneysel modelin uygulandığı bu çalışmayı 2017-2018 eğitim öğretim yılı Zonguldak ili Gökçebey ilçesinde bulunan Tefen İlkokulu ve Namazgah İlkokulu’nda öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, 17’si deney grubu, 15’i kontrol grubu olmak üzere toplam 32 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubuna yaratıcı drama etkinlikleri ile yaratıcı hikâye yazma çalışmaları yapılırken, kontrol grubu müfredata uygun olarak eğitim öğretimine devam etmiştir. 6 haftalık yaratıcı drama etkinlikleri sonrasında deney ve kontrol gurubuna son test olarak hikâye yazdırılmıştır. Kırmızı (2008) tarafından geliştirilen “Yaratıcı Yazma İçin Değerlendirme Ölçütleri Formu (YİDÖF)” ile öğrencilerin yaratıcı yazma becerileri değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 20 paket programı ile aritmetik ortalama, frekans, yüzde, standart sapma hesaplanmış, Mann Whitney U, Wilcoxon Testi kullanılmıştır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri incelendiğinde, sonuç olarak deney gurubu lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Bu sonuç, yaratıcı drama yönteminin yaratıcı yazma becerisi üzerinde olumlu yönde bir etkisinin olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractWriting, which is one of the main language skills, is seen as a difficult skill for students from the first year of primary school.Different methods and techniques are used to make both the writing skill and the student able to this without difficulty. The creative drama method is a method that activates the student, facilitates learning by entertaining and is easily applied in the course activities. Creative writing skills like the creative drama method enable the student to freely express his imaginations and thoughts. In this respect, creative drama provides students with the ability to reveal creativity and develop drama activities and creative writing skills. This study examines the effect of creative drama method on creative writing skills of elementary school 4th grade students. This study which applied the semi experimental model is composed applied students who are studying in Tefen Primary school and Namazgah Primary School located in the district of Gökçebey in Zonguldak Province. This study consisted of 17 students in the experimental group in total 15 students. While drama activities and story writing practices were carried out in the experiment group, the control group continus to teach education. After 6 weeks of creative drama activities, the story was printed as a final test for the experimental and control group. “Criterion Form For Creative Writing (YİDÖF)” conducted by Kırmızı (2008) is evaluated students creative writing skills. Necessary statistical dotes such as arithmetic mean, frequency, face, standard deviation, Mann Whitney U, Wilcoxon Text were found with the SPSS 20program in the analysis of the data. When the pre-test and past-test scores of the experimental and control groups were examined, it was found that there was a significant difference in favor of the experimental group. İt can be said that creative drama method has positive effect on creative writing skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectYaratıcı dramaen_US
dc.subjectİlkokul öğrencilerien_US
dc.subjectYazma becerisien_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectCreative dramaen_US
dc.subjectElementary school studentsen_US
dc.subjectWriting skillsen_US
dc.titleYaratıcı drama yönteminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeRhe effect of creative drama method on creative writing skills of primary school 4th grade studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster