Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşkol, Melih
dc.contributor.authorKıranoğlu, Orhan
dc.date.accessioned2018-11-09T11:23:24Z
dc.date.available2018-11-09T11:23:24Z
dc.date.issued2018-07-02
dc.date.submitted2018-07-02
dc.identifier.citationKıranoğlu, O. (2018). Sosyal medyada yapılan yorumların tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Bartın ili uygulaması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/481
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractGelişen teknoloji ile birlikte insanlar tarafından kullanımı günden güne artan, yeni çağın iletişim aracı olan sosyal medya ve platformları hayatın vazgeçilmezleri arasında yerini almıştır. Sosyal medya, insanların birbirleriyle sürekli olarak iletişim halinde oldukları; bilgi, belge, video, yorum vb. içeriklerin paylaşıldığı sanal bir iletişim alanıdır. Tüketicilerin, daha önce sergiledikleri satın alma davranışları ile sosyal medyayı kullanmaya başladıkları andan itibaren sergiledikleri satın alma davranışları arasında farklılıklar vardır. Tüketicilerin sosyal medya platformlarında oluşturdukları içerikler, markalar ve ürün/hizmetler hakkındaki yorumları diğer tüketicilerin satın alma niyetini etkileyebilmektedir. Bu bağlamda tüketicilerin sosyal medyadaki tüketici davranışlarını incelemek ve bunun satın alma kararına etkisini incelemek oldukça önemlidir. Çalışmada öncelikle daha önce yapılan benzer çalışmalar incelenmiş daha sonra birinci bölümde; sosyal medya ve sosyal medya platformları açıklanmaya çalışılmış, ikinci bölümde; sosyal medyadaki tüketici davranışları ve satın alma karar süreci açıklanmış, üçüncü bölümde ise yapılan anketlerden elde edilen veriler SPSS ve Amos paket programları yardımıyla faktör analiz ve yapısal eşitlik modellemesi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, modelde yer alan güven ve bilgi faktörünün etkilenme düzeyini, etkilenme düzeyinin de satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractSocial media and platforms, which are increasing to use by people day by day and the communication tools of the new age with the developing technology, have become indispensable in life. Social media is a virtual communication area where people are constantly communicating with each other and it is shared that the information, videos, comments, etc. content. There are differences between consumers' purchasing behaviors they have exhibited before and consumers' purchasing behaviors they have been exhibiting since they started using social media. Consumers' comments which formed about contents, brands and products/services in social media can influence the intention to purchase of other consumers. In this context, it is very important that examine consumers' behaviors in social media and the influence on the purchase decision. In this study, firstly it is examined the similar studies studied before, and then in the first part; it is tried to be explained the social media and social media platforms, in the second part; explained the consumer behavior and purchasing decision process in social media, In the third part; it was analyzed the data obtained from the questionnaires with the help of SPSS and Amos packet programs using factor analysis and structural equation modeling methods. at the end of the study, it is seen that the level of influence of the trust and information factor in the model is influenced positively by the level of influence on the purchase intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectTüketici davranışlarıen_US
dc.subjectOperatingen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.titleSosyal medyada yapılan yorumların tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Bartın ili uygulamasıen_US
dc.title.alternativeThe impact on the consumer purchase behavior in the social media: Bartin area implementationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster