Temel atletizm çalışmalarının 12-14 yaş ilköğretim öğrencilerinin fiziksel benlik algılarına etkisi
Özet
Bu araştırmanın amacı, temel atletizm çalışmalarının 12-14 yaş ilköğretim öğrencilerinin fiziksel benlik algılarına etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada kullanılan ölçümler ve testler yapılmadan önce öğrencilere bilgi verilmiş ve gönüllülük esasına bağlı olarak katılmışlardır. Çalışmanın evrenini 12-14 yaş grubu ilköğretim öğrencileri, örneklemini ise Karaman’ın Ermenek ilçesindeki Fikret Ünlü Yatılı Bölge Orta Okulunda 12-14 yaş grubu ilköğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın deney grubunu 15 kız, 15 erkek toplam 30 öğrenci, kontrol grubunu 15 kız, 15 erkek olmak üzere toplam 30 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak Fiziksel Benlik Algısı Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Çok Değişkenli ANOVA (MANOVA) kullanılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre spor yeteneği ön ve son testleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. İncelenen diğer parametreler (fiziksel kondisyon, vücut çekiciliği, kuvvet, genel fiziksel yeterlik, genel yeterlik, fiziksel benlik algısı ön ve son test sonuçlarında) arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Çalışmamızda cinsiyet farklılıklarına göre bulunan sonuçlarda temel atletizm hareketlerine katılan kız öğrencilerin fiziksel kondisyon ve vücut çekiciliği, erkek öğrencilerin spor yeteneği, fiziksel kondisyon, vücut çekiciliği, kuvvet, genel yeterlik, fiziksel benlik algısı ön ve son test sonuçlarında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Fiziksel aktivite yapan ilköğretim öğrencilerinin fiziksel benlik algısı arasında tutarlı ve birbirini etkileyen bir ilişki olduğu söylenebilir. The aim of this study is to reveal the effect of basic athletics studies on physical self-perceptions of 12-14 year old elementary school students. The population of the study is 12-14 age group primary school students and the sample is composed of 12-14 age group primary school students in Fikret Ünlü Boarding Regional Middle School in Ermenek district of Karaman. The experimental group of the study consisted of 30 female and 15 male students. The control group of the study was; 15 female and 15 male students are composed of 30 students. In this study, physical self-perception inventory was used. Multivariate ANOVA (MANOVA) was used to analyze the data. According to the results of the study, no significant difference was found between pre and post tests of sports ability. A significant difference was found between the other parameters (physical fitness, body attractiveness, strength, general physical competence, general competence, physical self-perception pre- and post-test results). In our study, a significant difference was found between the physical condition and body attractiveness of the female students participating in the basic athletic movements, the sports ability, physical fitness, body attractiveness, strength, general competence, physical self-perception pre- and post-test results. It is revealed that there is a consistent and interrelated relationship between physical self-perception of primary school students engaged in physical activity.